-
Data: 2016-04-04 09:55:35
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 4 Apr 2016 09:16:04 +0200, szerszen napisał(a):
> On Fri, 1 Apr 2016 12:25:32 -0700 (PDT)
> Bolko <s...@g...com> wrote:
>
>> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
>> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
>
> Wirus to nie tylko kilka KM więcej, to również zwiększenie momentu obrotowego,
które procentowo może być wyższe niż zwiększenie mocy,
Nie, nie może :)
Jest to fizycznie niemożliwe.
Natomiast owszem - zajmujący się CHEAPtuningiem często wolą klienta po
prostu okłamać i opowiedzieć mu tą bardzo powszechną bajkę, niż wyprowadzać
go z błędu (bo sami raczej wiedzą o co chodzi z tą mocą i momentem, bo
trochę tych wykresów widzieli).
Wielu klientów w ogóle przychodzi z życzeniem żeby mocy nie ruszać (a nawet
można obniżyć), a że tuning ma dotyczyć tylko i wyłącznie charaktrystyki
momentu obrotowego. W razie gdyby tuner zaczął coś marudzić że tak to się
nie da bo fizyka, to klient pójdzie do niemarudzącego tunera, który mu
nawet na wykresie potem narysuje charakterystykę mocy i momentu pochodzące
z różnych badań (klient nasz pan).
Bo jedyne co można zrobić w okolicach tej opowieści, to zwiększyć i moc i
moment w niskim zakresie obrotów, co może przełożyć się na zwiększenie
wartośći momentu obrotowego.
Niektórzy (ale w sumie to ci bardziej nieuczciwi) tak właśnie robią, bo
istotnie spowodowanie żeby turbo dmuchało jak głupie przy "miejskich"
zakresach prędkości obrotowej jest odczuwalne (czyli klient się cieszy).
Dla zadowolenia klienta jest to często warunek kluczowy, bo klient płaci i
ma być "kop". Jako że nawet 10-20%, prawdziwy wzrost osiągów może być
niezauważony, no to trzeba klienta przekonać że było warto dając mu 40%
wzrost tam gdzie się dało bez wymiany wałków, wtryskiwaczy i połowy silnika
- czyli na samym dole.
Natomiast osiągi poprawią się wtedy tylko u kierowców, którzy nie potrafią
zmieniać biegów (i u tych bardzo pomogłaby przesiadka na automat niż
grzebanie w silniku).
Za to na łeb leci trwałość wszystkich podzespołów - głównie turbiny.
Robi się tak, bo to prostsze i wykonalne praktycznie zawsze.
Żeby naprawdę zwiększyć osiągi silnika bywa że bez fizycznych modyfikacji
się nie obędzie, bo obecne silniki są już jednak dość mocno wysilone, a
osprzęt dobrany prawie na styk.
Natomiast dodmuchać turbną w średnio-niskim zakresie obrotów można zawsze.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.04.16 10:24 WS
- 05.04.16 00:17 Tomasz Pyra
- 06.04.16 15:09 Adam
- 07.04.16 00:51 Tomasz Pyra
- 07.04.16 13:16 Adam
- 07.04.16 13:29 twistedme
- 07.04.16 14:31 Adam
- 07.04.16 14:48 twistedme
- 07.04.16 17:55 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=