-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Cheaptuning ma to sens?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <3...@g...com>
<2...@t...pl>
Date: Mon, 4 Apr 2016 09:55:35 +0200
Message-ID: <4...@4...net>
Lines: 48
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1459756546 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22827 89.77.179.152:1991
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2579340
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 4 Apr 2016 09:16:04 +0200, szerszen napisał(a):
> On Fri, 1 Apr 2016 12:25:32 -0700 (PDT)
> Bolko <s...@g...com> wrote:
>
>> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
>> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
>
> Wirus to nie tylko kilka KM więcej, to również zwiększenie momentu obrotowego,
które procentowo może być wyższe niż zwiększenie mocy,
Nie, nie może :)
Jest to fizycznie niemożliwe.
Natomiast owszem - zajmujący się CHEAPtuningiem często wolą klienta po
prostu okłamać i opowiedzieć mu tą bardzo powszechną bajkę, niż wyprowadzać
go z błędu (bo sami raczej wiedzą o co chodzi z tą mocą i momentem, bo
trochę tych wykresów widzieli).
Wielu klientów w ogóle przychodzi z życzeniem żeby mocy nie ruszać (a nawet
można obniżyć), a że tuning ma dotyczyć tylko i wyłącznie charaktrystyki
momentu obrotowego. W razie gdyby tuner zaczął coś marudzić że tak to się
nie da bo fizyka, to klient pójdzie do niemarudzącego tunera, który mu
nawet na wykresie potem narysuje charakterystykę mocy i momentu pochodzące
z różnych badań (klient nasz pan).
Bo jedyne co można zrobić w okolicach tej opowieści, to zwiększyć i moc i
moment w niskim zakresie obrotów, co może przełożyć się na zwiększenie
wartośći momentu obrotowego.
Niektórzy (ale w sumie to ci bardziej nieuczciwi) tak właśnie robią, bo
istotnie spowodowanie żeby turbo dmuchało jak głupie przy "miejskich"
zakresach prędkości obrotowej jest odczuwalne (czyli klient się cieszy).
Dla zadowolenia klienta jest to często warunek kluczowy, bo klient płaci i
ma być "kop". Jako że nawet 10-20%, prawdziwy wzrost osiągów może być
niezauważony, no to trzeba klienta przekonać że było warto dając mu 40%
wzrost tam gdzie się dało bez wymiany wałków, wtryskiwaczy i połowy silnika
- czyli na samym dole.
Natomiast osiągi poprawią się wtedy tylko u kierowców, którzy nie potrafią
zmieniać biegów (i u tych bardzo pomogłaby przesiadka na automat niż
grzebanie w silniku).
Za to na łeb leci trwałość wszystkich podzespołów - głównie turbiny.
Robi się tak, bo to prostsze i wykonalne praktycznie zawsze.
Żeby naprawdę zwiększyć osiągi silnika bywa że bez fizycznych modyfikacji
się nie obędzie, bo obecne silniki są już jednak dość mocno wysilone, a
osprzęt dobrany prawie na styk.
Natomiast dodmuchać turbną w średnio-niskim zakresie obrotów można zawsze.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.04.16 10:24 WS
- 05.04.16 00:17 Tomasz Pyra
- 06.04.16 15:09 Adam
- 07.04.16 00:51 Tomasz Pyra
- 07.04.16 13:16 Adam
- 07.04.16 13:29 twistedme
- 07.04.16 14:31 Adam
- 07.04.16 14:48 twistedme
- 07.04.16 17:55 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
Najnowsze wątki
- 2025-07-31 Wybory
- 2025-07-31 Czy negowanie usańskiego lądowania na księżycu jest karalne?
- 2025-07-31 Zabójcze zwycięstwo policji nad maczetownikiem [Sosnowiec]
- 2025-07-30 Taka ciekawostka pożarowa :)
- 2025-07-30 Danina dla artystów, tworców i producentów od zakupu sprzętu elektronicznego.
- 2025-07-30 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-07-30 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-30 Kolejni bezrobotni inżynierowie na zasiłkach...
- 2025-07-30 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-30 MILLER ZAORAŁ PRO-UKRAIŃSKIEGO REDAKTORA
- 2025-07-29 "cywilny przemysł stoczniowy w USA praktycznie nie istnieje"
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Re: PLL LOT na pokładzie zemdlało kilku pasażerów, a linie lotnicze nie zapewniły nawet podstawowego wsparcia - choćby szklanki wody.
- 2025-07-29 Re: Podkreślają też wielką szkodliwość zdrowotną wiatraków, które usytuowane bardzo blisko siedlisk ludzkich mają negatywny wpływ na zdrowie ludzkie".