    From: rg <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Chińska tandeta?
    Date: Wed, 22 Apr 2009 04:40:47 -0700 (PDT)

    On Apr 22, 1:22 pm, "huck" <2...@w...pl> wrote:
    > przejscie od jakosciowego dna do przywoitej jakosci
    > to ja sobie spokojnie poczekam az sie poprawia
    > na dzień dzisiejszy jakosc tych wyrobów pozostawia wiele do zyczenia
    > gwarancja ? kupujac cos nowego oczekuje ze to sie nie bedzie psuc
    > wyroby chińskie sa proste i nie powinny
    > kupujac nowy sprzęt oczekuje ze przez 5 lat wszelkie tematy beda wyłacznie
    > eksploatacyjne
    > generalnie jakosc tego sprzetu nie odpowiada cenie
    > przykładhttp://www.yuki.cz/darker.htm
    > tak chinska versja virago 400 ccm koszt 89.990,- Kč
    > huck
    Ogólnie w motoryzacji jest tak, że w przypadku zakupu nówki sztuki
    jakość nie odpowiada cenie. Dopłacasz po prostu za fajny zapach w
    samochodzie, a po roku taki rozdziewiczony sprzęt jest wart 60%
    pierwotnej ceny - dotyczy chińskich tak samo jak zachodnich. Co do
    gwarancji - w przypadku samochodów to bardziej upierdliwe niż
    pożyteczne. Masz auto na gwarancji to musisz serwisować tylko w ASO, i
    tak Ci nic za darmo nie zrobią chyba że się ewidentnie rozleci, a
    zdzierają z Ciebie jak z ostatniego frajera. Ale to też nie chiński
    wynalazek, tylko ogólna praktyka. Trzecia rzecz, to jakość. To nie
    chińczycy będą dorównywać do legendarnej jakości takiego powiedzmy
    Volvo. To Volvo dorówna jakością chińczykom bo nie może sobie pozwolić
    na zbyt wysoką cenę która wykończy sprzedaż. Za PRL produkty z USA
    uchodziły za wzorzec, szczyt marzeń. Teraz... no cóż... nawet
    amerykanie wolą japońskie i niemieckie marki.

    PS co do chińskiej wersji Virago
    Tu jest prawdziwa Virago 500 z 1997 - ktoś wystawił za 11 tys PLN:
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M125216
    9