-
Data: 2022-07-05 01:11:18
Temat: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tuesday, 5 July 2022 at 00:45:33 UTC+2, Marcin Debowski wrote:
> On 2022-07-04, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> > zanurzenie 21,3 m
> > szerokość 70 m
> > długość 500 m
> > nośność 150 tysięcy DWT dla statków załadowanych (przed modernizacją
> > 80 tysięcy DWT) i 200 tysięcy DWT po częściowym rozładowaniu.
> >
> > Tylko ta nosnosc mi sie nie zgadza.
> > 500*70*20 = 700 tys m3 = 700 tys ton wody.
> >
> > Nawet ujmujac polowe na ksztalt kadluba ... chyba ze kolejną polowę
> > trzeba odjąc na masę samego statku ...
> Przyjmując, że to jest konstrukcja sztywna, a nie jakieś twór
> segmentowy, którego segmenty są wobec siebie ruchome, to co należy
> zrobić, aby to to przeżyło wygibasy na falach, które pewnie nie rzadko
> mają i ponad 200m długości?
>
> --
> Marcin
to jest dobre pytanie, czy toto spotkało kiedyś sztorm i jak się zachowało
Ale łatwo się tego dowiedzieć
otwieramy Ship Tracker i szukamy nadzianego gościa w Kanale Sueskim
i mamy go
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/s
hipid:5630138/mmsi:353136000/imo:9811000/vessel:EVER
_GIVEN
Przeglądamy jego trasę i szukamy sztormów w trakcie rejsu z innego serwisu, np.
Meteoblue
i jak był sztorm na trasie do dzwonimy do kapitana kontenerowca Ever Greena, zwanego
Ever Given
i pytamy, czy mocno bujało
A jak ma dokladny tracker RTK GPS i ogłasza trasę w 3 wymiarach to odczytamy zmiany
wysokości Z w trakcie sztormu
i sprawa załatwiona.
Ale problem jest, gdy wraca pusty, bez ładunku.
Masowce czy tankowce napelnialy zbiorniki balastem, czyli woda morską,
aby uzyskać prawidłowe zanurzenie i stabilną manewrowość na falach.
Voyage Information
MY TPPTANJUNG PELEPAS
EG SUZSUEZ CANAL
ATD: 2022-06-24 07:08 LT (UTC +8)
ETA: 2022-07-07 22:00 LT (UTC +2)
Voyage State:
oooooooooo
Reported ETA: 2022-07-07 22:00 LT (UTC +2)
Calculated ETA:
oooooooooo
Calculated ETA at:
ooooooooooPredictive ETD:
oooooooooo
Reported Destination: SUEZ CANAL
Distance Travelled:
oooooooooo
Distance to Go:
ooooooooooTotal Voyage Distance:
ooooooooooTime to Destination:
oooooooooo
Draught (Reported/Max): 15.8 m /
oooooooooo
Load Condition:
oooooooooo
Speed recorded (Max / Average): 18.1 knots / 15.6 knots
Reported Destination and ETA Received 2022-07-04 22:15 UTC
Summary
Where is the ship?
Container Ship EVER GIVEN is currently located at RSEA - Red Sea at position 15° 14'
38.8" N, 041° 50' 43.7" E as reported by MarineTraffic Terrestrial Automatic
Identification System on 2022-07-04 22:45 UTC (19 minutes ago)
The wind in this area at that time blows from Northeast direction at force 4
Beaufort.
Where is this vessel going to?
The vessel departed from TANJUNG PELEPAS, MY on 2022-06-24 07:08 LT (UTC +8) and is
currently sailing at 15.8 knots with Northwest direction heading to SUEZ CANAL, EG
with reported Estimated Time of Arrival at 2022-07-08 04:00 LT (UTC +8) local time
(in 2 days, 20 hours )
What kind of ship is this?
EVER GIVEN (IMO: 9811000) is a Container Ship that was built in 2018 (4 years ago)
and is sailing under the flag of Panama.
It's carrying capacity is 20000 TEU and her current draught is reported to be 15.8
meters. Her length overall (LOA) is 399.94 meters and her width is 59 meters.
Vessel Information
IMO: 9811000
Name: EVER GIVEN
Vessel Type - Generic: Cargo - Hazard A (Major)
Vessel Type - Detailed: Container Ship
Status: Active
MMSI: 353136000
Call Sign: H3RC
Flag: Panama [PA]
Gross Tonnage: 219079
Summer DWT: 199692 t
Length Overall x Breadth Extreme: 399.94 x 59 m
Year Built: 2018
Home Port: PANAMA
Classification Society:
oooooooooo
Builder:
ooooooooooOwner:
ooooooooooManager:
oooooooooo
Następne wpisy z tego wątku
- 05.07.22 01:35 a a
- 05.07.22 09:42 J.F
- 05.07.22 12:49 a a
- 05.07.22 15:01 J.F
- 05.07.22 15:20 a a
- 05.07.22 19:24 Wiesiaczek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mały kogenerator gazowy
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
Najnowsze wątki
- 2024-06-05 [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- 2024-06-05 Koszt przywrócenia wychodnego numerowi w Plusie
- 2024-06-06 korki prawie takie same
- 2024-06-05 Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- 2024-06-05 Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- 2024-06-04 nie zna życia ten
- 2024-06-06 A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Re: A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Wymiana SIM Aero2
- 2024-06-06 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-06 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-06 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-06 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-05 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-06-05 Ulm => Integration & Test Engineer <=