eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaChiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton › Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
  • Data: 2022-07-05 09:42:47
    Temat: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 4 Jul 2022 15:07:37 -0700 (PDT), a a wrote:

    > Jak chcecie szczegółów to zapytam w kapitanacie Kanalu Sueskiego
    > ale przed projektowaniem kolejnego mega kontenerowca, te szczegóły uzgadnia się z
    zarządem Kanału , aby projekt był zgodny z wymogami, a potem buduje.

    > Kanał zostaje codziennie poszerzany i budowana jest 2.ga nitka
    > bo to wielki biznes, generujący dziennie 1 mld zielonych z przewozów przez kanal
    >
    > Ponieważ limit szerokości zostanie znów wyczerpany za 5 lat
    > to kolejna koncepcja to pociągi morskie, czyli kontenerowiec ciągnik/ holownik z
    przyczepionymi 3 kolejnymi kontenerowcami./

    Ma to sens? Przy tej wielkosci i tak tak wychodziloby, ze trzeba
    wielki naped, łuki na samym holu pokonywalby kiepsko, ryzyko zerwania
    holu jest ... moze lepiej jednak osobne statki i osobne zalogi.

    > A potem co roku, do Gdanska, kontenerowiec-cruise wycieczkowy zacznie przywozic po
    100.000 Chińczykow

    Swoja droga byla koncepcja korzystania z kolei
    rosyjskiej/transsyberyjskiej.
    Koncepcja zawieszona chyba na dluzej z wiadomych powodow, ale
    ... 24 tys kontenerow ... 250 pociagow wystarczy?
    Choc taki statek troche plynie ... ale pociag tez troche jedzie :-)
    Statek lepszy ?

    Przy okazji mowiono o blokadzie portow Ukrainy, ze tam sa miliony ton
    ziarna eksportowane ... i ponoc nasze koleje i porty nie obsluzą
    takiej ilosci ...

    J.