eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaChiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton › Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
  • X-Received: by 2002:ac8:7f43:0:b0:318:ce6f:3cab with SMTP id
    g3-20020ac87f43000000b00318ce6f3cabmr24896519qtk.514.1656976278536; Mon,
    04 Jul 2022 16:11:18 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:ac8:7f43:0:b0:318:ce6f:3cab with SMTP id
    g3-20020ac87f43000000b00318ce6f3cabmr24896519qtk.514.1656976278536; Mon,
    04 Jul 2022 16:11:18 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!sewer!alphared!news.
    uzoreto.com!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.com!peer0
    2.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out.google.com!
    nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 4 Jul 2022 16:11:18 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <f4KwK.148150$B0_9.122566@fx13.ams1>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.153.104;
    posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
    NNTP-Posting-Host: 46.134.153.104
    References: <1...@g...com>
    <62beba4b$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <62bee952$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <62bf12ee$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    <1x46anzu0k7hr.1rlrfe7kxojeo$.dlg@40tude.net>
    <f4KwK.148150$B0_9.122566@fx13.ams1>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <4...@g...com>
    Subject: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego
    pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys.
    ton
    From: a a <m...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 04 Jul 2022 23:11:18 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 7014
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:47712
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tuesday, 5 July 2022 at 00:45:33 UTC+2, Marcin Debowski wrote:
    > On 2022-07-04, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > > zanurzenie 21,3 m
    > > szerokość 70 m
    > > długość 500 m
    > > nośność 150 tysięcy DWT dla statków załadowanych (przed modernizacją
    > > 80 tysięcy DWT) i 200 tysięcy DWT po częściowym rozładowaniu.
    > >
    > > Tylko ta nosnosc mi sie nie zgadza.
    > > 500*70*20 = 700 tys m3 = 700 tys ton wody.
    > >
    > > Nawet ujmujac polowe na ksztalt kadluba ... chyba ze kolejną polowę
    > > trzeba odjąc na masę samego statku ...
    > Przyjmując, że to jest konstrukcja sztywna, a nie jakieś twór
    > segmentowy, którego segmenty są wobec siebie ruchome, to co należy
    > zrobić, aby to to przeżyło wygibasy na falach, które pewnie nie rzadko
    > mają i ponad 200m długości?
    >
    > --
    > Marcin
    to jest dobre pytanie, czy toto spotkało kiedyś sztorm i jak się zachowało

    Ale łatwo się tego dowiedzieć

    otwieramy Ship Tracker i szukamy nadzianego gościa w Kanale Sueskim
    i mamy go

    https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/s
    hipid:5630138/mmsi:353136000/imo:9811000/vessel:EVER
    _GIVEN

    Przeglądamy jego trasę i szukamy sztormów w trakcie rejsu z innego serwisu, np.
    Meteoblue
    i jak był sztorm na trasie do dzwonimy do kapitana kontenerowca Ever Greena, zwanego
    Ever Given
    i pytamy, czy mocno bujało

    A jak ma dokladny tracker RTK GPS i ogłasza trasę w 3 wymiarach to odczytamy zmiany
    wysokości Z w trakcie sztormu
    i sprawa załatwiona.

    Ale problem jest, gdy wraca pusty, bez ładunku.
    Masowce czy tankowce napelnialy zbiorniki balastem, czyli woda morską,
    aby uzyskać prawidłowe zanurzenie i stabilną manewrowość na falach.

    Voyage Information
    MY TPPTANJUNG PELEPAS
    EG SUZSUEZ CANAL
    ATD: 2022-06-24 07:08 LT (UTC +8)
    ETA: 2022-07-07 22:00 LT (UTC +2)
    Voyage State:

    oooooooooo
    Reported ETA: 2022-07-07 22:00 LT (UTC +2)
    Calculated ETA:

    oooooooooo
    Calculated ETA at:

    ooooooooooPredictive ETD:

    oooooooooo
    Reported Destination: SUEZ CANAL
    Distance Travelled:

    oooooooooo
    Distance to Go:

    ooooooooooTotal Voyage Distance:

    ooooooooooTime to Destination:

    oooooooooo
    Draught (Reported/Max): 15.8 m /

    oooooooooo
    Load Condition:

    oooooooooo
    Speed recorded (Max / Average): 18.1 knots / 15.6 knots
    Reported Destination and ETA Received 2022-07-04 22:15 UTC
    Summary
    Where is the ship?
    Container Ship EVER GIVEN is currently located at RSEA - Red Sea at position 15° 14'
    38.8" N, 041° 50' 43.7" E as reported by MarineTraffic Terrestrial Automatic
    Identification System on 2022-07-04 22:45 UTC (19 minutes ago)
    The wind in this area at that time blows from Northeast direction at force 4
    Beaufort.

    Where is this vessel going to?
    The vessel departed from TANJUNG PELEPAS, MY on 2022-06-24 07:08 LT (UTC +8) and is
    currently sailing at 15.8 knots with Northwest direction heading to SUEZ CANAL, EG
    with reported Estimated Time of Arrival at 2022-07-08 04:00 LT (UTC +8) local time
    (in 2 days, 20 hours )

    What kind of ship is this?
    EVER GIVEN (IMO: 9811000) is a Container Ship that was built in 2018 (4 years ago)
    and is sailing under the flag of Panama.
    It's carrying capacity is 20000 TEU and her current draught is reported to be 15.8
    meters. Her length overall (LOA) is 399.94 meters and her width is 59 meters.
    Vessel Information
    IMO: 9811000
    Name: EVER GIVEN
    Vessel Type - Generic: Cargo - Hazard A (Major)
    Vessel Type - Detailed: Container Ship
    Status: Active
    MMSI: 353136000
    Call Sign: H3RC
    Flag: Panama [PA]
    Gross Tonnage: 219079
    Summer DWT: 199692 t
    Length Overall x Breadth Extreme: 399.94 x 59 m
    Year Built: 2018
    Home Port: PANAMA
    Classification Society:

    oooooooooo
    Builder:

    ooooooooooOwner:

    ooooooooooManager:

    oooooooooo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: