eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaChiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton › Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
  • Data: 2022-07-05 12:49:15
    Temat: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, 5 July 2022 at 09:42:50 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    zarządem Kanału , aby projekt był zgodny z wymogami, a potem buduje.

    przyczepionymi 3 kolejnymi kontenerowcami./
> [...]
    > wielki naped, łuki na samym holu pokonywalby kiepsko, ryzyko zerwania
    > holu jest ... moze lepiej jednak osobne statki i osobne zalogi.
    > Swoja droga byla koncepcja korzystania z kolei
    > rosyjskiej/transsyberyjskiej.
    > Koncepcja zawieszona chyba na dluzej z wiadomych powodow, ale
    > ... 24 tys kontenerow ... 250 pociagow wystarczy?
    > Choc taki statek troche plynie ... ale pociag tez troche jedzie :-)
    > Statek lepszy ?
    >

    > Przy okazji mowiono o blokadzie portow Ukrainy, ze tam sa miliony ton
    > ziarna eksportowane ... i ponoc nasze koleje i porty nie obsluzą

    Pociągi drogowe się sprawdziły w Australii bo Stuart Highway jest rzeczywiście prosta
    jak strzała, przez cała Australię z północy na poludnie.

    Ale są też i skrzyżowania i zakręty i wyjazdy z miasta i jakoś te zestawy pokonuja
    prawidłowo zakręty, łuki/.

    Zatem myślę że pociągi morskie, zlożone z zestawu kontenerowców to koncepcja
    wymagająca testów, no i prostej drogi wodnej, która nie narazi zestawu na żadne
    naprężenia.

    Ale wczesniej można już przetestować pokrycie kontenerowców solarami , aby odbierać
    energie solarną

    400 m x 62 m = 24.800 m2
    zakladają, że pod solary wykorzystamy 1/2 tej powierzchni, cczyli 12.800 m2 będzie
    zaszklona

    Tam wysokie nasłonecznienie, czyli 1000w/ m2, dla sprawności 10% to będzie 100w/m2
    czyli 1280 kW mocy, ponad 1 MW pływającej mocy solarnej.

    A jak sprawność o 50% większa, powierzchnia większa, to dojdziemy do 2 MW.

    Płynie 2 tygodnie : 12 dni x 24 godziny = 288 godzin

    2 MW x 288 h = 576 MWh czyli 0,5 GWh wyprodukowanej energii za jeden rejs, w jedną
    stronę