  • Data: 2017-10-07 20:22:50
    Temat: Re: Chore czy normalne?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka wrote:

    > On daje dwa napięcia - jedno chyba 36V, a drugie może 12V (nie jestem
    > pewien, bo tylko rzuciłem okiem dziś rano decydując czy wyrzucić razem z
    > drukarką czy zachować).

    W zasilaczu do mojej plujki (HP, nie pamiętam, jaki model) nie było ani
    jednego układu scalonego, nie licząc transoptora. Jest tyle ciekawych
    kontrolerów SMPS, ale chiński księgowy woli robić na dyskretnych. :-)

    > Nie miałem z nią żadnych problemów (z wyjątkiem tego jak raz zachciało
    > mi się zaoszczędzić kupując zamienniki tuszy). Może problemów nie miałem
    > dlatego, że tusze wymienia się z głowicą.

    Ja miałem wszelkie możliwe problemy, więc ostatni plujko-kombajn
    w naszym domu, należący do żony Epson, bodaj CX3650, został
    zastąpiony laserówką Brother MFC-L8650CDW i jesteśmy z tego bardzo
    zadowoleni. Drukarka dalej ma kolory, jest dupleksowa w trybie druku
    i skanera oraz, przede wszystkim, jest sieciowa. Na kartonie też potrafi
    drukować, więc raz na jakiś czas żona może zrobić na niej różne dyplomy.

    Ja przez wiele lat użytkowałem HP4100, sprzęt nie do zajechania.
    Działa do dziś, tylko podarowałem ją komuś w międzyczasie.

    > Zrezygnowałem z niej (i druku kolorowego) tylko ze względu na to, że
    > wyszło mi, że zamiast kupić kolejny zestaw tuszy na rok mogę kupić
    > laserówkę, której fabryczny toner starczy mniej więcej na tyle samo to
    > znaczy, że jakby laserówkę mam w pakiecie gratis :)

    Koszty użytkowania to jedno, ale laserówki po prostu działają
    i "oszczędności" na plujkach spłacisz szybko m.in. w nerwach -- po co
    się męczyć?

    Pozdrawiam, Piotr