    Subject: Re: Cicha śmierć lub cichy moździerz
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sun, 14 Jun 2020 12:46:52 +0200

    W dniu 14.06.2020 o 12:19, WM pisze:
    > Wyszukiwarka wypluwa zdecydowanie większy kaliber.
    > https://www.rp.pl/Konflikty-zbrojne/190509566-Ciche-
    mozdzierze-trafiaja-do-rosyjskich-zolnierzy.html

    Odnosiłem się do "wyrzucania łusek".

    Co do moździerza, to o ile wytłumi się strzał, to wytłumienie wybuchu
    pocisku moim zdaniem nawet Rosjan przekroczy. Natomiast oczywiście
    powinno to utrudniać ustalenie pozycji strzelającego. Natomiast
    moździerz, to nie jest to, co komandosi lubią najbardziej do cichego
    precyzyjnego ataku. Choć przykładowo do rozwalenia kilku stojących na
    stojankach samolotów na lotnisku, to może być doskonała broń.

    Przy czym ja o tym, że oni mają coś takiego, to słyszałem już
    kilkadziesiąt lat temu. Ale nikt nie znał szczegółów. SPECNAZ tego miał
    używać właśnie do rozwalania lotnisk, magazynów i innych celi
    powierzchniowych, gdzie nie ma większego znaczenia, w co konkretnie trafisz.

    --
    Robert Tomasik