  • 1. Data: 2020-06-13 23:48:10
    Temat: Cicha śmierć lub cichy moździerz
    Od: 4...@g...com

    W necie pod hasłem cichy moździerz można znaleźć opisy nowego moździerza opracowanego
    zapewne przez akademika Moździerzowa. Miał fantazje ten co to wymyślił. Amunicję
    karabinowa i pistoletowa działająca na takiej samej zasadzie też robią. W jednym z
    opisów pistoletu dostosowanego do cichej amunicji jest że nie wyrzuca pustych łusek
    bo upadając na podłoże są w pewnych warunkach głośniejsze od wystrzału.

  • 2. Data: 2020-06-14 11:47:51
    Temat: Re: Cicha śmierć lub cichy moździerz
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.06.2020 o 23:48, 4...@g...com pisze:
> [...]
    > pistoletu dostosowanego do cichej amunicji jest że nie wyrzuca
    > pustych łusek bo upadając na podłoże są w pewnych warunkach

    Rewolwer? Albo broń jednostrzałowa.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-06-14 12:19:36
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Rewolwer? Albo broń jednostrzałowa.

    Wyszukiwarka wypluwa zdecydowanie większy kaliber.

    https://www.rp.pl/Konflikty-zbrojne/190509566-Ciche-
    mozdzierze-trafiaja-do-rosyjskich-zolnierzy.html

    WM

  • 4. Data: 2020-06-14 12:46:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.06.2020 o 12:19, WM pisze:
    > Wyszukiwarka wypluwa zdecydowanie większy kaliber.
    > https://www.rp.pl/Konflikty-zbrojne/190509566-Ciche-
    mozdzierze-trafiaja-do-rosyjskich-zolnierzy.html

    Odnosiłem się do "wyrzucania łusek".

    Co do moździerza, to o ile wytłumi się strzał, to wytłumienie wybuchu
    pocisku moim zdaniem nawet Rosjan przekroczy. Natomiast oczywiście
    powinno to utrudniać ustalenie pozycji strzelającego. Natomiast
    moździerz, to nie jest to, co komandosi lubią najbardziej do cichego
    precyzyjnego ataku. Choć przykładowo do rozwalenia kilku stojących na
    stojankach samolotów na lotnisku, to może być doskonała broń.

    Przy czym ja o tym, że oni mają coś takiego, to słyszałem już
    kilkadziesiąt lat temu. Ale nikt nie znał szczegółów. SPECNAZ tego miał
    używać właśnie do rozwalania lotnisk, magazynów i innych celi
    powierzchniowych, gdzie nie ma większego znaczenia, w co konkretnie trafisz.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-06-14 14:43:46
    Od: 4...@g...com

    Podwójny magazynek w pistolecie.

  • 6. Data: 2020-06-14 15:04:28
    Od: 4...@g...com

    O wytłumienie strzału chodzi a nie wybuchu. Wybuch być jak najgłośniejszy ale ma nie
    być wiadomo skąd przyleciał granat. Jak nie wiadomo skąd się jest atakowanym to tylko
    spierdalac można.

  • 7. Data: 2020-06-14 15:23:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.06.2020 o 14:43, 4...@g...com pisze:
    > Podwójny magazynek w pistolecie.

    Widziałeś takie rozwiązanie?

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-06-14 20:06:48
    Od: 4...@g...com

    W ręku nie miałem. Widziałem rysunki, zdjęcie w necie i film w necie. Jak bym nie
    widział to bym nie napisal. Linku nie dam bo mam wyłączona historię a do zdjęć
    doszedłem metoda otwierania kolejnych filmów jakie mi proponowali do obejrzenia.

  • 9. Data: 2020-06-14 20:10:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.06.2020 o 20:06, 4...@g...com pisze:
> [...]
    > wyłączona historię a do zdjęć doszedłem metoda otwierania kolejnych
    > filmów jakie mi proponowali do obejrzenia.

    Nie spotkałem się z czymś takim, choć nie wykluczam. Widziałem woreczki
    na łuski, ale to raczej do karabinów maszynowych w czołgach, czy
    transporterach albo samolotach, by nie walały się po podłodze. Nie
    bardzo sobie wyobrażam, jak coś takiego technicznie rozwiązać inaczej.
    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2020-06-14 20:36:58
    Od: 4...@g...com

    Na rysunkach był magazynek. Z prawej strony były naboje a z lewej miejsce na łuski.
    Tam gdzie były łuski była sprężyna pewno po to żeby nie hałasowały. Prosta
    konstrukcja. Skomplikowane jest podawanie nabojów w karabinach zasilanych taśma.