  • 21. Data: 2009-08-08 19:04:37
    Temat: Re: Ciecie zbrojonego betonu
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > A! Wieżyczka strzelnicza broniąca dostępu do ziemianki? Słusznie że na
    betonowych, bo drewniane nie są odporne na Franka Dolasa :-)

    Widze, ze ciekawosc was pozera wielkimi kesami.
    Wrzucilem 3 fotki na http://chomikuj.pl/dupabiskupa1970
    Do obciecia jest slupek ten z winorosla i ten po prawej,
    a takze jeden po lewej (nie ma go na zdjeciu).

    Na kazdym slupku jest uchwyt, taki jak na jednej z fotek
    (ceownik 12, przyspawane prety z fi20 i belka 10x10
    przykrecona sruba fi12). Uchwyty sa mocowane do slupa,\
    ale na fotce tego nie widac.

    pozdrawiam
    pluton

  • 22. Data: 2009-08-08 19:22:34
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 8 Aug 2009 21:04:37 +0200, "pluton" <z...@g...pl>
    wrote:

    Stawiali nam kiedyś płot z betonowych prefabrykatów. Akurat słupków
    nie cieli, gdyż dysponowali zmechanizowanym świdrem i słupkami o
    różnej wysokości, ale same płyty (też zbrojone) były cięte ,,dużym''
    fleksem bez najmniejszego kłopotu.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 23. Data: 2009-08-09 07:58:01
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    pluton <z...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Sa takie slupki betonowe (takie ohydne, z ktorych robi sie
    > betonowe ploty) , i te sluki sa zbrojone (nie za mocno)
    > czterema drutami (bodaj fi 8).

    Tydzień temu robiłem identyczną robotę. Szlifierka 125mm wystarczyła
    jeśli chodzi o średnicę na styk, tarcza ledwo ledwo sięgała do
    zbrojenia, w kilku miejscach musiałem pręty docinać brzeszczotem
    piłki do metalu. Tak wiec o ile te Twoje słupki nie są zbrojone
    jakoś baaardzo płytko, o szansach na zrobienie tego tarczą 115mm po
    prostu zapomnij. Taką tarczą zrobisz raptem centymetrowy rowek, to
    będzie bardziej zaznaczenie miejsca cięcia niż cięcie.
    Jaka tarcza? Najpierw jechałem korundową do kamienia, niestety
    błyskawicznie się kurczyła i w rezultacie nie można było przeciąć
    tych cholernych prętów. Zakładanie nowej tarczy do każdego kolejnego
    pręta zużyło mój zapas tarcz, więc w końcu założyłem diamentową, nie
    wiem, jakiej klasy, była dodana jako gratis do mojej szlifierki
    (MacAllister), tym dalej szło już jak burza.
    A co do mocy szlifierki - ta moja ma 1200W i ze dwa razy mi w
    trakcie cięcia stanęła. Mniejszej mocy stawałaby zapewne co
    chwila...

    J.