  • Data: 2023-04-04 00:03:02
    Temat: Re: Ciekawe numery 2023
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    > Jako pierwszą miałem drukarkę Star SG-15. Taki prymityw, co jeszcze miał
    > taśmę na szpulkach. Początek lat '80. Tam się dało tak, jak napisałem.

    Zdaje się że bliżej połowy lat 80.
    Owszem, akurat w tamtych drukarkach tak było, ale to nie był standard.
    Nie tylko w sprzęcie z RWPG zresztą.

    > Nie trzeba było wyłączać, był przycisk przerywający transmisję. Ale tego
    > ludzie też nie wiedzieli.

    Niejaki "on line". Raczej wszyscy wiedzieli, bo z konieczności cały czas
    go używali. Jeśli drukarka była "on line", to nie reagowała na inne
    przyciski.

    > O ile pamiętam przebieg dyskusji, to nie wiedzieli. Żadna ujma, wtedy
    > mało kto miał kompletną wiedzę. Bo i skąd?

    Z instrukcji. Wtedy instrukcje zawierały komplety kodów sterujących.
    Z wieloma rodzajami sprzętu przychodziły także np. schematy,
    a z droższym sprzętem kompletna dokumentacja serwisowa.
    --
    Krzysztof Hałasa