  • 1. Data: 2023-03-29 21:11:35
    Temat: Ciekawe numery 2023
    Od: nesek70 <t...@g...com>

    Dzień dobry,

    Post sentymentalno-nostalgiczny także proszę o wyrozumiałość :)

    Jakoś ostatnio przeglądając archiwum tej grupy i nie tylko przypomniałem sobie stare
    dobre czasy kiedy jako amator na przełomie wieków czytałem posty, FAQ i na różne
    sposoby testowałem opisane właściwości central, funkcje dodatkowe, przekierowania
    oraz niegroźny phreaking (ale także sprawy TV Sat, internet i wszelkie modne wtedy
    tematy). Jakoś natchęło mnie do przetestowania kilku numerów z dawnych czasów,
    stacjonarki już od wielu lat nie posiadam, więc posiłkowałem się GSM. Rzecz jasna
    cała rzesza numerów jest już NMTN.

    Nadal działają jednak ciekawe numery :

    - Odpowiadające PR1 Polskiego Radia (np. 226459300),
    - 00 8001111111
    - Numery 22 812345x, które odpowiadają automatem Instytutu
    Elektrotechniki, ale innym niż oficjalny numer
    - 22 2575999 (co to za test?)
    - 22 6232121
    - 22 8123456
    - 22 8120899
    - 22 6396999, 8235999 (co to ?)
    - 22 8340299 (dawny słynny odzewnik, który kiedyś dawał dial tone)

    I tu moje pytanie do tego ostatniego. Co kryje się za tym numerem, że nadal działa
    tak samo i co to za dźwięk po odebraniu ? To jakiś automatyczny abonent ? Wszystkie
    inne numery, które miałem zapisane w tym stylu dają NMTN. Może znacie jeszcze jakieś
    ciekawe numery, gadułki, fajne komunikaty niekoniecznie nawiązujące do epoki starych
    central itd. ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2023-03-29 21:22:38
    Temat: Re: Ciekawe numery 2023
    Od: nesek70 <t...@g...com>

    PS. Była taka strona gdzie ktoś zebrał w formie audio mnóstwo "dźwięków" konkretnych
    centrali itd. Niestety strona od dawna nie działa. Można gdzieś jeszcze znaleźć tą
    kolekcje czy to już lost media ?

  • 3. Data: 2023-03-30 02:49:34
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    nesek70 <t...@g...com> wrote:

> [...]
    > mnie do przetestowania kilku numerów z dawnych czasów, stacjonarki już
    > od wielu lat nie posiadam, więc posiłkowałem się GSM. Rzecz jasna cała

    Tak było :)

    > Może znacie jeszcze jakieś ciekawe numery, gadułki, fajne komunikaty
    > niekoniecznie nawiązujące do epoki starych central itd. ?

    Nie wiem, czy nadal działa, ale nagrałem kiedyś (w 2001) i, o dziwo,
    przetrwało na dyskach do dziś.

    +98-18-77-42-514

    "In the name of God. This is Iran International Switching Center.
    The number you have dialed has changed. Please contact our operator
    for more information."

    https://drive.google.com/file/d/1ZS5-X6C9jxjObpJY-wQ
    9XYZNk_N0q6Sc/view

    + mój miks poczty głosowej TP SA. Jestem jeszcze w stanie wyciągnąć
    sample, jak będzie zainteresowanie.

    https://drive.google.com/file/d/1Xk7erKQvH7y3q9RZoyp
    nVwHIdqA7_TXO/view

    --
    Pracownicy fabryki klejów, farb i lakierów wracali do domu przez
    gadający las.

  • 4. Data: 2023-03-30 02:56:35
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    nesek70 <t...@g...com> wrote:

    > PS. Była taka strona gdzie ktoś zebrał w formie audio mnóstwo "dźwięków"
    > konkretnych centrali itd. Niestety strona od dawna nie działa. Można
    > gdzieś jeszcze znaleźć tą kolekcje czy to już lost media ?

    Znalazłem u siebie wave'y:

    https://drive.google.com/drive/folders/1dB4RHEPf-SGi
    sNBL_WixpyTojVGo3GsC

    Mam też stronę Telesfor, a w katalogu mp3:

    Mar 30 1999 425HZ.MP3
    Dec 16 1999 E10A.MP3
    Dec 16 1999 EWSD1.MP3
    Dec 16 1999 S12.MP3
    Mar 30 1999 STROWGER.MP3
    Mar 30 1999 US-BUSY.MP3
    Mar 30 1999 US-DIALT.MP3
    Mar 30 1999 US-RINGB.MP3

    Nie wiem, czy strona jest kompletna, bo zapisałem ją kiedyś, potem miałem
    awarię dysku, potem ktoś mi część danych z tego dysku odzyskał... i to są
    te odzyskane dane.

    https://drive.google.com/file/d/1ZdpgWVTiAIWheYuPS7j
    UAv-FgaqqSmHz/view

    --
    Kawal dla studentow zdajacych sesje (moze znany, nie wiem):
    Wchodzi student na egzamin do profesora. Otwiera walizke, wyciaga trzy

  • 5. Data: 2023-03-30 09:49:06
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    Arnold Ziffel:

> [...]
    > awarię dysku, potem ktoś mi część danych z tego dysku odzyskał... i to są

    Strowgery lub Pentaconty (nie pomnę już dokładnie) fajnie się prejkowało "w
    kaloryfer", wiesiaczkowałem tak kiedyś za małolata całą parafię. :D

  • 6. Data: 2023-03-30 12:20:54
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Klakier <g...@p...pl> wrote:

    > Strowgery lub Pentaconty (nie pomnę już dokładnie) fajnie się prejkowało "w
    > kaloryfer", wiesiaczkowałem tak kiedyś za małolata całą parafię. :D

    Od Strowgerów to był tu specjalista. Przypomnę mu o pmt, może przyjdzie ;)

    Ja miałem Pentacontę, potem zmienioną na S12J. A teraz... linia
    telefoniczna nadal jest doprowadzona, ale czy jest gdzieś podłączona, to
    nawet nie wiem. W mieszkaniu od lat nie jest.

    --
    Rozmawia dwoch kolegow:
    - Podobno przestales pic?

  • 7. Data: 2023-03-30 19:15:04
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    Arnold Ziffel:

> [...]
    > telefoniczna nadal jest doprowadzona, ale czy jest gdzieś podłączona, to
    > nawet nie wiem. W mieszkaniu od lat nie jest.

    Tu jest jakieś kompendium staroci:
    https://mirror.1tbps.org/phreaking.eu.org/

    Ale datowane na 'millenium bug', czyli czasy już "digitalno-nowożytne".

  • 8. Data: 2023-03-30 22:00:01
    Od: Robert Bylinowicz <s...@g...com>

    > Od Strowgerów to był tu specjalista. Przypomnę mu o pmt, może przyjdzie ;)

    Phi! Wszystko co tam wyprawiałem już się przedawniło;). Samego Strowgera
    też już od dawna nie ma... Słynna "przerwa kalibrowana". Żadne tam
    kaloryfery czy dialery. Wprawne ucho i umiejętne pacnięcie w widełki
    telefonu. Działało bez pudła, przez wiele, wiele lat.

    Łezka się w oku kręci... było źle, ale bardzo fajnie;).

    Teraz siedzę na jednym gigabicie Orange, kilkaset megabitów mam w
    kieszeni na smartfonie, będąc w lesie, w tamtych czasach, kiedy łączyłem
    się na słynne 4800 nawet w najśmielszych marzeniach nie sądziłem, że ta
    technologia się tak rozwinie.

  • 9. Data: 2023-03-30 22:24:44
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Bylinowicz <s...@g...com> wrote:

    > Phi! Wszystko co tam wyprawiałem już się przedawniło;).

    O, jednak przyszedł :)

    Jasne, że się przedawniło. Dlatego można o tym swobodnie rozmawiać ;)

> [...]
    > kalibrowana". Żadne tam kaloryfery czy dialery. Wprawne ucho i umiejętne
    > pacnięcie w widełki telefonu. Działało bez pudła, przez wiele, wiele

    A w sumie pacania w widełki nikt nie zabroni...

    > Łezka się w oku kręci... było źle, ale bardzo fajnie;).

    Na pewno było klimatycznie. Teraz nie ma już tego klimatu. Albo po prostu
    my dorośliśmy i wszystko wygląda inaczej.

    > Teraz siedzę na jednym gigabicie Orange, kilkaset megabitów mam w
    > kieszeni na smartfonie, będąc w lesie,

    Ja nawet nie wiem, jaką mam prędkość łącza. Przestałem na to zwracać uwagę
    jak prędkość zaczęła być po prostu wystarczająca, czyli przestała mnie
    ograniczać.

    > w tamtych czasach, kiedy łączyłem się na słynne 4800 nawet w
    > najśmielszych marzeniach nie sądziłem, że ta technologia się tak
    > rozwinie.

    A no. Ja na Pentaconcie miałem trochę lepsze warunki, ale lepiej niż 33600
    chyba nigdy nie było (a i to chyba dopiero na callbacku Coolnetu).

    W 2001 r. chciałem ściągnąć jeden plik z Niemczech. Ok. 1 MB. Na szczęście
    miałem shella na free.net.pl, więc trwało to wprawdzie 4 godziny i zrywało
    ponad 10 razy, ale w końcu się ściągnęło... z zawrotną prędkością ok. 70
    B/s. Potem z shella poszło już "normalnie", 2-3 kB/s przez modem.

    Zazdrościłem kumplowi, który wyjeżdżał do Szwecji i miał u wujków stałe
    łącze z Chello, a komórki... też nigdy nie podejrzewałbym, że to się aż
    tak rozwinie.

    I w sumie dobrze. Magii już nie ma, ale jest lepiej (choć mam wrażenie, że
    ogólnie, społecznie, szczególnie dla młodszych pokoleń, jednak jest
    gorzej).

    --
    Przychodzi żółw do jeża - fryzjera i mówi:
    - Poproszę na jeża.

  • 10. Data: 2023-03-31 00:49:54
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    Arnold Ziffel:
> [...]
    > ponad 10 razy, ale w końcu się ściągnęło... z zawrotną prędkością ok. 70
    > B/s. Potem z shella poszło już "normalnie", 2-3 kB/s przez modem.

    A Aster to kiedy wystartował komercyjnie?
    https://www.computerworld.pl/news/Internet-z-kablowk
    i,289959.html