  • Data: 2023-04-05 13:07:25
    Temat: Re: Ciekawe numery 2023
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Krzysztof Halasa napisał:

    > Tak może być, używałem wtedy laserjetów, podobnie jak chyba wszyscy
    > w okolicy. Igłówki były różne, ale lasery raczej jednakowe - ew. mogły
    > być nieco różne wersje.

    Pierwsza wersja języka PCL to było praktycznie to samo, co DVI Knutha
    połączone w jeden strumień bitów z opisami fontów PK (tegoż). Do tego
    stopnia było to to samo, że znajomy chyba w jeden wieczór napisał sobie
    driver, mając do dyspozycji instrukcję obsługi nowo nabytej drukarki
    laserowej i ogólnodostępną dokumentację DVI i PK. Te ostatnie polecam,
    bo nikt do dzisiaj niczego lepszego nie wymyślił, więc pouczające.
    Jak się już czerpało od Mistrza, to nie wypadało gadać, że to pomysł
    własny. Wszyscy zatem robili tak samo.

    A ten Cannon, to LBP-8, przypomniało mi się. Trafił do mnie późno, gdy
    drukarek PCL było już wszędzie sporo. Prawie nieużywany. Bo tego używać
    się nie dało. W końcu dopasowałem do tego jakiś DOS-owy interpreter
    postscriptu (Ultrascript chyba) -- i drukarka zaczęła wypluwać z siebie
    całkiem ładnie zadrukowane kartki w tempie jedna co dwie minuty.

    --
    Jarek