  • Data: 2023-05-05 15:57:05
    Temat: Re: Ciekawe numery 2023
    Od: Grzexs <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Tylko mnie sie wydaje, ze konduktorow z doczepki zlikwidowali
    > w miare wczesnie.

    Ja pamiętam, że tam byli właśnie najdłużej. Kto nie kupił biletu w
    kiosku albo nie miał odpowiednich monet na automat - won do doczepki!

    > Hm, były bilety w kioskach wtedy?
    > Byc moze jakis okres przejsciowy - przed likwidacją konduktorow.

    Zawsze były bilety w kioskach, tylko mało kto je kupował.

    > Chyba masz jakies inne na mysli.

    Tak. Inne. Przypominały współczesny zszywacz, tylko zamiast zszywać -
    dziurkowały. Niestety, nie znalazłem w necie niczego przypominającego.
    Co ciekawe - montowano je tylko w tramwajach, nigdy w autobusach.

    > I nie zastąpili konduktora automatem i w przyczepce?

    Jakoś nie.

    Poznan_(kasownik_Krak).jpg>
    sownik_bilet%C3%B3w_Krak_(1)_Muzeum_PKM_Sosnowiec_Si
    lesiaKomunikacja14.jpg>

    > Aaaa, taki pomysl ....
    >
    > Przy okazji zauwazylem
    > https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Ticket_m
    arkers_in_Poland#/media/File:Muzeum_MPK_Poznan_(kaso
    wniki).jpg

    > Ten górny kojarzę, ale czy z Wroclawia?
    >
    > Te o ktorych pisalem były podobne, ale montowane szczeliną do góry.

    Te z ,,językiem", czyli szczeliną z przodu, nigdy we Wrocławiu nie
    występowały.

    > O, takie,
    > https://archiwum.allegro.pl/oferta/kasownik-autobuso
    wy-dziurkacz-biletow-mpk-wroclaw-i7047160034.html
    > tylko w tramwajach niebieskie

    Tylko takie były. Zwykle były niebieskie, ale później bywały i czerwone,
    i takie szare jakieś. Być może nawet malowali te niebieskie na czerwono.

    > https://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,150-zlotych-za-
    stary-kasownik,wia5-3266-2766.html
    > no i nie wiem - niebieskich zabraklo, czy to jest niebieski wyblakly?

    Ten to chyba niebieski przemalowany na czerwono i wyblakły.

    --
    Grzexs