eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCiekawe załączanie się ESPRe: Ciekawe załączanie się ESP
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5cd16d8a$0$15196$426a34cc@news.free.fr>
    <qb9snk$nmp$1@node2.news.atman.pl>
    <5cd88a96$0$20322$426a74cc@news.free.fr>
    <qbet0h$823$1@node1.news.atman.pl>
    <5cdafdb0$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <qbf5vv$gpb$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <qbf5vv$gpb$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Date: Wed, 15 May 2019 14:08:01 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 52
    Message-ID: <5cdc0186$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.104.252
    X-Trace: 1557922182 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 522 83.26.104.252:55123
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656566
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qbf5vv$gpb$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2019-05-14 o 19:39, J.F. pisze:
    >>> W instrukcji? Grozi poważnym uszkodzeniem skrzyni biegów. To cytat
    >>> z obecnego auta (automat).
    >
    >> Ale jak - na N, z wylaczonym silnikiem ?
    >eee... jakim wyłączonym? W wątku nie było nic o takim wariancie.

    >> Ogolnie sie mowilo, ze naped od silnika kreci pompe oleju/plynu,
    >> a w automatach to wazne. Naped od strony kol nie kreci.
    >Z mechanikami gadaj.Ja się nie znam.

    Mechanicy tez malo wiedza, wiekszosc wie tylko jak wymienic cala
    skrzynie.

    Ale jesli to powyzej jest prawdziwe ... to z wlaczonym silnikiem nie
    powinno byc problemow.

    >> Ale to raczej uwaga przy holowaniu byla.
    >Automaty holować można? Nie wiedziałem. W instrukcji jest napisane,
    >że wrzucenie N przy 30+ = utrata gwarancji na skrzynię.

    Dlatego trzeba przeczytac instrukcje - cos tam o holowaniu pisza,
    moze "wolno z predkoscia do 50km/h".

    >> W przecietnej recznej skrzyni i tak sie duzo kreci w czasie jazdy
    >> na luzie.
    >To też nie do mnie.

    IMO - w recznej skrzyni luz nie grozi.

    No i ciekawe jak to jest w DSG - skrzynia przypomina reczna ... ale
    zdaje sie ze sprzeglo pracuje odwrotnie - silownik musi nacisnac, aby
    sprzeglo sie załaczylo.

    Elektryczny silownik maja, czy pomocnicza pompa gdzies przy silniku ?
    Bo naped do skrzyni nie dochodzi ... hm , a moze i jakos dochodzi ?

    >>> nie trafia do chłodniczki wtedy więc się grzeje.
    >> Ciekawe ... wiekszosc recznych skrzyn raczej nie ma chlodnicy,
    >> widac sie malo grzeja.
    >> Na luzie chyba tez niewiele ... no moze gdzies w Alpach, jak na
    >> zjezdzie jest 120 :-)

    >W Maździe 323GTI 4WD miałem takową. Turbo benzyna, manual.

    Tu moglo byc cos zwiazane z tym 4WD ...

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: