  • 331. Data: 2009-07-06 17:17:16
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "rs" <n...@n...spam.com> napisał:

    > nic wlasnie. to tylko znaczy tyle, ze wasze argumenty nie sa
    > wystarczajaco mocne. podaj mi np. sensowny kosztorys takiego
    > przedsiewziecia. w konkretnych warunkach, to byc moze zmienie zdanie.

    No właśnie. Najlepiej jakbym Ci taką piramidę na własny koszt postawił. W
    tym momencie już niestety żałosny jesteś.

    > na razie powtarzacie to samo, a teraz wymysliliscie sobie inny
    > argument, ze ide w zaparte. to wygodne, ale to nie jest madre, a juz
    > na pewno rzeczowe.

    Cóż - kilka osób Ci pisze, ze głupoty wypisujesz, a Ty twierdzisz, ze to oni
    wszyscy głupi...

    > "lancuch jest tak mocny jak jego najslabsze ogniwo" i to jest prawda
    > znana od daaaawna i nie ja ja wymyslilem. czyzby tobie byla obca? <rs>

    I co to ma do rzeczy? Nie podałeś ani jednego przykładu problemu który nie
    byłby rozwiązywalny pzry dzisiejszej technice.

    Nie sil się juz na odpowiedź. Mam już dość udziału w tej bezsensownej
    dyskusji. Możesz sobie uważać, że się nie da - nikt Ci tego nie broni. Ale
    nie żądaj, aby inni ten pogląd podzielili - bo nie przedstawiłeś żadnych
    argumentów które nie zostałyby obalone.

    --
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 332. Data: 2009-07-06 18:08:15
    Od: rs <n...@n...spam.com>

    On Mon, 6 Jul 2009 19:17:16 +0200, "Marek Wyszomirski"
    <w...@t...net.pl> wrote:

    >że

    >No właśnie. Najlepiej jakbym Ci taką piramidę na własny koszt postawił. W
    >tym momencie już niestety żałosny jesteś.

    wiesz co. skoro najlepiej ci idzie rozmowa z samym soba, to przyjemnej
    zabawy. nie mam zamiaru uczestniczyc juz wiecej w twoich urojenich.
    EOD. <rs>

    --

    "My God is nicer than yours". Thomas Krupski

  • 333. Data: 2009-07-06 19:22:23
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Wyszomirski:

    > Nawet z tymi kopiami - w pzrypadku cennych zdjęć miałbym opory przed
    > trzymaniem oryginałów gdześ w sieci. Nie dlatego że mogą zginąć, ale... że
    > jakiś haker się do nich dobierze, a gdy będzie miał oryginały plików
    > udowodnienie, ze to ja jestem autorem a nie on moze stanowić problem.

    Otagować podpisem elektronicznym.

  • 334. Data: 2009-07-06 20:38:20
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    _rK_ pisze:

    > Akurat tutaj to chyba nie ma co sie przejmowac. Najbardziej wartosciowe
    > rzeczy powstaja z potrzeby tworzenia, a nie checi zarabiania pieniazkow.

    Za darmo piszą głównie grafomani. Prawdziwi pisarze piszą dla pieniędzy.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 335. Data: 2009-07-06 20:44:13
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    rs napisal:
    > pare tygodni?! i ty mowisz, ze ja sie osmieszam. zapewne sadzisz, ze
    > by wszystko scyfrowali i zipem skompresowali. <rs>

    A co za problem? Koparka odkrywkowa ma maksymalna wydajnosc
    dobowa na poziomie 100 tys. m3. Kubature piramidy przerzuci
    w 25 dni roboczych. Dokladajac troche sprzetu na dowoz blokow
    a nie materialow sypkich, robiac cztery rampy najazdowe
    i organizujac odpowiednio robote da sie to zrobic bez bolu
    w czasie ponizej trzech miesiecy. W koncu odpowiada to kubaturowo
    wycieciu dolka o wymiarach 220m x 220m x 50m.

    Rzuc okiem na dolek Mirnyj:
    http://mapy.pomocnik.com/foto/najwieksza-odkrywkowa-
    kopalnia-diamentu-mirny-rosja-photo1/

    To dopiero robi wrazenie :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 336. Data: 2009-07-06 20:52:11
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Janko Muzykant napisal:
    > Kiedyś ludzie pamiętali 10% tego, co dziś przeciętnie pamiętać wypadałoby.

    Taaak, ale dzis pamietaja 10% tego, co tamci pamietali.
    Rzuc sobie okiem na ostatni watek Lewandowskiego na pl.sci.fizyka
    dotyczacy zalamania ksztalcenia scislego. To wtedy ty sie zalamiesz :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 337. Data: 2009-07-06 21:06:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jan Rudziński pisze:

    > Za darmo piszą głównie grafomani. Prawdziwi pisarze piszą dla pieniędzy.

    No cóż... niestety, powoli powinni myśleć o innym zawodzie. Nie żebym
    był złośliwy, po prostu z motyką na słońce nie da rady nawet z pakietem
    ustaw.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 338. Data: 2009-07-06 21:14:39
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jacek_P napisal:
    > Rzuc okiem na dolek Mirnyj:
    > http://mapy.pomocnik.com/foto/najwieksza-odkrywkowa-
    kopalnia-diamentu-mirny-rosja-photo1/

    A tu jeszcze, gwoli uzupelnienia, ciezarowka o nosnosci 200 ton z tej wlasnie
    kopalni:
    http://mapy.pomocnik.com/foto/najwieksza-odkrywkowa-
    kopalnia-diamentu-mirny-rosja-photo2/

    To nawet bloki stropowe z glownej galerii piramidy na nia wejda.

    A jak chcesz wiekszy udzwig to np. ciagnik o nosnosci 6000 ton:
    http://img31.imageshack.us/img31/2922/crawlertranspo
    rter11ma.jpg

    A jak chcialbys stawiac piramide pod dachem to fundnij sobie cos
    takiego :)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Assembly_Buildi
    ng
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 339. Data: 2009-07-06 21:36:01
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Jacek_P pisze:

    > Rzuc sobie okiem na ostatni watek Lewandowskiego na pl.sci.fizyka
    > dotyczacy zalamania ksztalcenia scislego. To wtedy ty sie zalamiesz :)

    Z mojego poletka: herce czy decybele - jeden czort, to samo z lumenem i luksem,
    komórki światłoczułe znajdują się wszędzie, tylko nie w siatkówce (bo np. w...
    źrenicy). W jakim kierunku przepływa ciepło w procesach wymiany pasywnej?
    Oczywiście w lewo, ewentualnie do góry. A cała ta "wiedza" podana tak, że
    człowiek uczy się nowej gramatyki, ortografii i logiki... Problem nie dotyczy
    jedynie przedmiotów ścisłych: na uczelnie trafiają zastępy młodych ludzi, którym
    nie zaszczepiono jakiejkolwiek dyscypliny umysłowej, umiejętności kojarzenia
    faktów, kreatywnego wykorzystywania zapamiętanych informacji. I, niestety, spora
    ich część opuści uczelnie z dyplomami licencjata, inżyniera czy magistra, bo w
    takim zalewie beznadziei naturalnym jest, że prowadzący zajęcia obniżają swoje
    wymagania...

  • 340. Data: 2009-07-06 21:36:34
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    >
    > Że nie była to jakaś wielka częśtotliwość da się stwierdzić analizująć
    > wytrzymałość materiału płyty - na tej podstawie mozna określić maksymalną
    > bezpieczną dla niej prędkość wirowania a z tego i obrazu rowka można
    > określić największą częstotliwość jaka mogłą być na niej zapisana. Na tej
    > podstawie da się zapewne wykluczyć dla płyty gramofonowej częstotliwosci
    > radiowe i wyższe. Niestety jak ograniczyć zakres częstotliwości od dołu -
    > nie wiem - zatem określenie na podstawie samej płyty czy zawiera ona zapis
    > akustyczny, czy rejestarcję poziomu wody w jakimś zbiorniku może być dość

    Ani z dolu ani z gory nie mozesz go ograniczyc bez przyjecia pewnych
    zalozen, ktore wcale nie musza byc prawdziwe, ani oczywiste dla
    odtwarzajacego. Skad pomysl, ze to plyta wiruje, a nie odczytujaca
    glowica? Prosty przyklad z kasetami VHS - z wytrzymalosci materialu
    wyliczylbys maksymalna predkosc przesuwu, ale przyjmujac statyczna
    glowice nijak nie wychodzi ci, ze da sie na niej zapisac obraz. Dopiero
    wirujaca jednoczensie glowica jest odpowiedzia. Przy plycie winylowej
    charakterystyka sygnalu jest mocno okreslana przez wkladke gramofonowa -
    glowice i charakterystyke toru wzmacniacza. Nie wiedzac czym nalezy
    odczytac ta plyte moglbys uzyc np. lasera - uzyskalbys sygnal o
    harmonicznych dalece odbiegajacych od sygnalu akustycznego, dopiero
    wiedzac, ze wzmacniacz przenosi np. 50-20000 Hz mozesz je wyeliminowac.
    Ktos z przyszlosci nie wiedzac tego po prostu odczytalby znacznie wiecej
    informacji, ktore bylyby co prawda szumem, ale dalyby mu do myslenia.
    Dodaj do tego prosty zbieg okolicznosci - np. laser odbity od rowka
    ulega pod wplywem winylu polaryzacji - i nagle ktos, kto dysponuje
    rozwinieta technika widzi w tym nie tylko prosty sygnal modulowany
    amplitudowo, ale takze drugi modulowany fazowo. Zamieniajac laser na
    jakis detektor elektrochemiczny zamiast czytac sygnal widzi np.
    niejednorodnosc (zanieczyszczenia) winylu. I co? Mysli sobie - alez
    sprytnie wprowadzili dodatkowa informacje. Takze to samo w zaleznosci
    jaka dysponujesz technika moze wygladac zupelnie inaczej. Natomiast
    cyfry to ciagle tylko cyfry. Tez daja sporo mozliwosci, ale
    przynajmniej dane, ktore obrabiasz masz ustalone, pozostaje tylko
    kwestia, zeby domyslic sie znaczenia.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.