    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Date: Sat, 3 Dec 2022 12:25:45 +0100

    W dniu 03.12.2022 o 10:56, Myjk pisze:
    > Thu, 1 Dec 2022 11:54:50 +0100, cef

    > Jest pomyślana prawidłowo, bo ma na celu zmusić kierowców spaliniaków do
    > przesiadki na EV lub KM.

    Ale ... czemu miałaby ich do tego zmuszać? Przecież oni mają prawo do
    poruszania się takimi samochodami jakie posiadają po drogach jakie im
    przez lata budowano. "Ty" możesz sobie wybudować nowe miasta i nowe
    drogi, gdzie nie będzie spalinowych. Możesz też zachęcać do korzystania
    z MK czy elektryków, ale nie możesz utrudniać życia innym.

    > To co sugerujesz to przeraźliwie pokraczna logika
    > która niczego by nie rozwiązała a tylko pogłębiła istniejący problem.

    No nie, gdyby miał rację, że stojące spalinówki emitują więcej
    zanieczyszczeń niż jadące to oczywiście należałoby je "puszczać przodem"
    by nie zanieczyszczały. Ja tylko myślę, że tak wcale nie jest, że jadące
    emitują więcej niż proporcjonalnie. Bo jeśli EGR przestaje dopalać
    spaliny przy otwartej przepustnicy to chyba te spaliny są wtedy grubo
    gorsze niż pyrkając na luzie. Natomiast takie rozważania ogólnie nie
    mają większego sensu, skoro spalinówki są dopuszczone do ruchu, więc nie
    ma powodu ich dyskryminować. Nowe miasta i nowe drogi budować trzeba a
    nie zawracać gitarę ludziom, którzy chcą i mają prawo żyć jak dotąd. I
    jeszcze by się mogło okazać, że tych nowych wcale ludzie nie chcą. Albo
    że chcą.