    Date: Sat, 3 Dec 2022 16:23:16 +0100
    Subject: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-12-03 o 10:56, Myjk pisze:
    > Thu, 1 Dec 2022 11:54:50 +0100, cef

    > Ja tym bardziej nie podniecam się gniotami, w przeciwieństwie do tutejszych
    > (ogólnie internetowych) debili, co nie potrafią faktów sprawdzić.

    A ta grupa to jest jakoś domyślnie spalinowa,
    że nie widać specjalnie materiałów anty ICE?

    > Statystyką.

    Takich danych nie masz, a nawet jeśli,
    to przecież margines, więc nie stanowi o niczym.

    > Zarówno jeden i drugi jest zrozumiały, tylko widać drugi nie pasuje ci
    > akurat do myślenia.

    Nie. Po prostu utrudnia mi życie.
    Generalnie miało coś ułatwić a nie spełnia swojej funkcji.
    (w wielu miejscach jak nie było buspasa ruch był płynniejszy)
    Gdyby był przepis, że inni coś tam muszą zrobić
    i Ciebie by to dotyczyło, to też byś się burzył.

    > Jest pomyślana prawidłowo, bo ma na celu zmusić kierowców spaliniaków do
    > przesiadki na EV lub KM. To co sugerujesz to przeraźliwie pokraczna logika
    > która niczego by nie rozwiązała a tylko pogłębiła istniejący problem.

    A myślenie, że buspas zmusi kierowcę do zakupu EV nie jest pokraczne?
    W praktyce są inne bariery skutecznie odstraszające od zakupu
    choć akurat EV w mieście sprawdza się najlepiej.

    > Został wstawiony i polecony, to się go punktuje. Wstaw inny, to
    > podyskutujemy konkretnie o nim.Byle nie povagowane, bo tam jest jeszcze
    > więcej głupot o EV. Do tego stopnia, że koleś, choć drażnił mnie od dawna,
    > dostał bana vel unsuba.

    Ja nie mam powodu, żeby coś wstawiać.
    Będzie coś, to podyskutuję jak będzie o czym.

    > Ale rzecz w tym że on nie twierdzi że to margines, tylko sugeruje że to
    > powszechne zjawisko. Już samo to jest kłamstwem, manipulacją faktami.

    Z czego to wywnioskowałeś?
    On bodajże mówił, że "zawsze" jak jedzie autostradą, to widzi te elektryki.
    Gdzie tu powszechność? Czy on jeździ wszystkimi autostradami,
    nieustannie w każdym kierunku? Jak ja powiem, że nigdy prawie na
    autostradzie nie dostrzegam elektryków, to jak chcesz to statystycznie ująć?
    Coś sobie ubzdurałeś po prostu.
    W sumie to dziennikarz potwierdził to, co ogólnie wiadomo z relacji
    użytkowników EV,
    że trzeba zwolnić i zaplanować.

    > Nie no, zaraz skiełznę. Dobry materiał to materiał bez tezy. Podaje się
    > fakty na podstawie szeroko zakrojonych statystyk, często badań, a nie
    > bierze zafiksowanego dzbanka, pozwala mu się gadać co mu ślina na język
    > przyniesie, bo przecież może, bo przecież to jego zdanie i nikt mu nie
    > zabroni się wypowiadać, jednocześnie nie pozwalając się wypowiedzieć nikomu
    > o odmiennym zdaniu, choćby dla wykłej równowagi. No jeśli nie widzisz tu
    > MANIPULACJI to nie mamy o czym rozmawiać, bo niczym się nie różnisz od
    > nadira i "T.".

    Manipulacji nie widzę, bo to materiał z tezą.
    Tym się właśnie to różni. Poza tym materiał
    bez tezy? Czy jest coś takiego w ogóle?
    Chyba w TVP.

    > Własne zdanie to można mieć na temat koloru ścian we własnym domu, jak ktoś
    > pierdoli że Szwajcaria chce blokować EV bo jej braknie prądu, choć EV to
    > jakiś promil zużycia, dodatkowo wyśmiewa brak OZE (konkretnie to wiatraków
    > i PV, choć ma OZE z wody, bo fhuj ma gór) to jest to zwyczajne bredzenie.
    > Przecież to można w chwilę sprawdzić, no właśnie, ale po co...

    Cieszę się, że jesteś taki postępowy, ale
    nie widzę związku z wykluczeniem własnego zdania
    w różnych kwestiach w tym wywodzie.

    > Yhym, i to jest powód by łgać na temat tego rynku, by go notorycznie
    > ludziom obrzydzać? Bo jak dla mnie to są tacy którzy się tego panicznie
    > boją i nie chodzi wcale o te problemy z postojem na ładowaniu, a zwyczajnie
    > o utratę zysków z paliw. No bo jak to możliwe aby taka Polska by mogła sama
    > napędzać swoje krajowe pojazdy, z własnych krajowych surowców, zamiast
    > kupować paliwa od turbanów i ruskich, no jak?

    Ja tu ostatnio widzę niemal wyłacznie jakies wstawki obrzydzające ICE.
    Nie przyszło mi do głowy, że ich ktoś opłaca.

    > A ja owszem. Tylko trzeba go przestać ludziom obrzydzać na każdym kroku.

    Jedni obrzydzają, drudzy zakazują.
    Normalnie jak to na rynku. Generalnie zarabiać będą koncerny,
    tylko produkt musi być topowy/masowy. Niestety EV będą miały problem
    z byciem powszechnymi, więc coś będzie musiało je zastąpić,
    albo będą musiały poczekać.