  • 171. Data: 2014-07-07 23:38:29
    Temat: Re: Co mogą usłyszeć okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 07.07.2014 Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> napisał/a:

    > To teraz sobie poczytaj jak się robi modulację z widmem rozproszonym -
    > bo właśnie opisałeś jeden z prostszych układów...

    Z chęcią, bo prawde mówiąc wiedza z tej dziedziny jako praktycznie
    nieuzywana (przeze mnie) jakoś mi głowie fragmentarycznie się ostała.

    Choc jak na moją logikę nijakiego rozproszenia tu nie ma - szerokość
    kanału pozostaje zasadniczo bez zmian, nawet jak wewnątrz kanału mamy
    coś w rodzaju szumu białego.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 172. Data: 2014-07-07 23:41:01
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 07.07.2014 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > ASY32-34 to niby nowa nazwa na TG50-55, ale przy okazji takze inne
    > obudowa.
    > Czy przy okazji nie ulepszono tez obudowy to juz nie wiem ...

    TG5x (nie wiem czy wszystkie typy) widywałem w obu wersjach
    - "kapeluszowej" i standardowej TO-XX

  • 173. Data: 2014-07-08 00:14:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Monday, July 7, 2014, 11:28:47 PM, you wrote:

    > ADP672 miał obudowę tym różną od TG72 że nie pomalowaną na zielono.

    Końcowe TG72 też nie były malowane.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 174. Data: 2014-07-08 00:16:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-07 23:05, Tomasz Szcześniak pisze:

    > Nie. To cudo miało (pisze z pamięci, więc różne detale moga mi umknąć) na
    > wejściu przetwornik AC AFAIR 5-cio bitowy, drugi tak tam sam do sygnału
    > szyfrującego (szum biały nagrany na płycie, a dokładnie na parze płyt
    > gramofonowych), szyfrowanie przez XOR sygnału mowy z sygnałym szyfrującym.
    > Rodzaju modluacji nie pamiętam, ale AFAIR na wyjściu dawała standardowe
    > pasmo sygnału pozwalające na wykorzystanie typowego nadajnika fonicznego.
    > Deszyfrowanie było analogiczne, druga płytą z pary, odwarzaną synchronicznie
    > z nadawczą. Jedną parę płyt używano tylko raz.

    Pytanie: jak była realizowana synchroniczność?
    Bo w przypadku tarczy Nipkowa nie jest to problem. W przypadku nagrań
    audycji stosuje się np. generatory podstawy czasu.
    Dla płyty analogowej nie widzę "punktu zaczepienia".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 175. Data: 2014-07-08 00:33:47
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 07.07.2014 Adam <a...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > audycji stosuje się np. generatory podstawy czasu.
    > Dla płyty analogowej nie widzę "punktu zaczepienia".

    Nie pamiętam, zreszt artykuł który o tym czytałem traktował te kwastie
    dość pobieżnie, (zasadniczo dotyczyl szyfrowania transmisji jako takiego).

    Spróbuję jutro odświeżyć sobie ten temat, to więcej szczegółów podam.
    Ale sposobó realizacji tego widzę kilka.

  • 176. Data: 2014-07-08 21:28:59
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Szcześniak" <t...@e...com> napisał w wiadomości
    > Dokładnie ten sam. ADP672 to późniejsza (standardowa) nazwa TG72. Inne z
    > serii TG też dostała nowa nazwy AF... ASY... i ADP...

    No i takowoż ja je kojarzę. Już tylko nie pamiętam gdzie się spotkałem z
    takim przypisaniem. Bo czasu sporo minęło.

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 177. Data: 2014-07-08 21:31:48
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > ASY32-34 to niby nowa nazwa na TG50-55, ale przy okazji takze inne
    > obudowa.
    > Czy przy okazji nie ulepszono tez obudowy to juz nie wiem ...

    Z pewnością tak, widywałem jeden typ tranzystora w różnych obudowach. Lub
    chociaż z różnymi nóżkami... No i różną czcionką opisującą ten typ :)

  • 178. Data: 2014-07-10 13:29:14
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Końcowe TG72 też nie były malowane.

    Ale to niszowe okazy - muszą mieć niezłe wzięcie u kolekcjonerów. Te
    zielonkawą farbę pamiętam do dzisiaj.

    --
    Darek

  • 179. Data: 2014-07-10 13:31:19
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Pytanie: jak była realizowana synchroniczność?

    Tak jak współcześnie? Przez ocenę współczynników korelacji widma? Się
    przesuwa w domenie czasowej kod randomizujacy aż się sensowny sygnał
    dostanie.

    --
    Darek

  • 180. Data: 2014-07-10 14:16:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    > Ale to niszowe okazy - muszą mieć niezłe wzięcie u kolekcjonerów. Te
    > zielonkawą farbę pamiętam do dzisiaj.

    Dla mnie niszowe były malowane na zielono -- nigdy nie udało mi sie
    takiego kupić. Natomiast dziesiątki TG72 (a potem ADP672) wymieniałem
    w sterownikach transduktorów dla telekomunikacyjnych prostowników
    stacyjnych dużej mocy - pracowały tam szeregowo (OIDP - to było 32 lata
    temu).

    --
    Best regards,
    RoMan