eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCo piąty właściciel elektryka... wrócił do auta spalinowego! › Re: Co piąty właściciel elektryka... wrócił do auta spalinowego!
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Co piąty właściciel elektryka... wrócił do auta spalinowego!
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 12 May 2021 12:45:04 +0200

    On Wed, 12 May 2021 11:29:29 +0100, K wrote:
> [...]

    [...]
    > To sa zalecenia, wszystko co potrzebujesz to DR, PJ, OC/AC, zielona

    Rachunek za leczenie Covid moze byc jednak spory :-(

    > karte ale na granicy sprawdzaja ci tylko DO/paszport. Nadal dziala
    > europejska karta zdrowia czy jak to sie tam nazywa, jesli zostala wydana
    > (w UK) przed 1.01.2021, a jak przestanie dzialac to maja to zastapic
    > czyms innym.

    Te karty mialy termin waznosci. Ale widze, ze to za drogo bylo,
    bo cos wydluzyli
    https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/nasze-zdrowie-w-
    ue/leczenie-w-krajach-unii-europejskiej-i-efta/jak-w
    yrobic-karte-ekuz/

    >Indywidualne ubezpieczenie zdrowotne jest opcjonalne. My w
    > PL skladek ZUS ani podatkow nie oplacamy wiec przysluguje nam co
    > najwyzej pomoc konsularna.

    NFZ to nie ZUS :-)
    Cos kiedys PiS bakal, ze darmowe leczenie jest dla wszystkich polskich
    obywateli, nie tylko dla placych skladki, ale nie wiem co z tego
    wyszlo.

    Za to w linku powyzej

    -"jesteś osobą ubezpieczoną nie wymienioną wcześniej lub jesteś osobą,
    dla której nie został spełniony obowiązek ubezpieczenia zdrowotnego."

    W Polsce nie przysluguje, ale za granicą przysluguje?

    http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=W
    DU20042102135

    J.