    From: Jan45 <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Co to za numer, którego nie ma?
    Date: Sun, 14 Apr 2013 15:03:37 +0200

    W dniu 2013-04-12 23:26, Grzexs pisze:

    > Ten <<numer>> robi się w taki sposób: numer, z którego dzwonią, ma
    > przekierowanie na 228059303. Gdy oddzwaniasz, słyszysz katarynkę z tego
    > numeru.
    >
    > Możesz to stosować do woli - wklep *21*228059303# i ciesz się błogim
    > spokojem - wszyscy dzwoniący do ciebie usłyszą: ,,(gong) nie ma takiego
    > numeru". Dodatkowo - to nic nie kosztuje (ani ciebie, ani dzwoniących).
    >
    > Odwołuje się #21#.
    >
    > Nie pytaj kto i po co takie coś uruchomił, bo nie mam pojęcia. Na razie
    > działa.

    Bardzo dziękuję za szczegóły. Co do przypuszczeń o przyczynę,
    przychodzi mi na myśl tylko działalność podejrzanej konduity.
    Czyli być może przestępcza. Zazwyczaj nie odbieram telefonu,
    kiedy mi się wyświetla "numer nieznany" lub coś podobnego.
    A kiedy przez przypadek odbiorę, odmawiam pytającemu jakichkolwiek
    informacji, tłumacząc to jego anonimowością.

    Opisany sposób przekierowywania wprowadza mnie w błąd
    co do tej anonimowości. Że niby dzwoniący nie jest anonimowy.
    Podczas gdy w rzeczywistości takim pozostaje. Czyli
    chce się ukryć za fikcyjnym numerem. Jak widać, ten kamuflaż
    jest skuteczny i stąd jego powodzenie ostatnio.

    Niedawno nadano w kanale Planete+ długi film o naturze
    kapitalizmu w dzisiejszej jego postaci. Światli mędrcy
    obwieścili tamże, że charakter działania kapitalistów
    jest zawsze taki sam: Chciwość i zakłamanie. Kapitaliści,
    a zwłaszcza szefowie dużych międzynarodowych korporacji,
    nazywają to inteligencją. Najwyraźniej te przekierowania
    są przejawem inteligencji handlarzy. Co jeszcze wymyślą,
    aby nas zmylić?

    Jan