  • Data: 2022-05-16 14:16:07
    Temat: Re: Co w telewizorze piszczy?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 14 May 2022 03:01:25 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
    > Szajsung LE40A756R1M - ale darowanemu koniowi się nie zagląda w markę, a z zasady
    za rzeczy tak bezużyteczne jak telewizory nie płacę ;>
    > Szef przyniósł do wzięcia, bo hałasuje.
    > Od razu było słychać jakby wentylator - ale skąd wentylator w TV?
    > Po rozkręceniu okazało się, że jest i hałasuje.
    >
    > Niestety po założeniu innego co jakiś czas wyskakuje na chwilę na ekranie "sprawdź
    wentylator" - dziwne, że co jakiś czas, bo jak się go palcem zatrzyma lub odepnie to
    ten napis jest cały czas.
    > Z oryginałem nie wyskakuje.

    wersja b - temperature kontrolują, i za wysoka sie robi.

    > Wkurzające jest to tym bardziej, że w momencie pojawienia się tego napisu wyłącza
    się menu.
    > No ale i tak nie dałoby się oglądać.
    >
    > Podejrzewam prędkość obrotów, albo jakieś oszustwo, np. że ten oryginał ma inną
    liczbę impulsów na obrót.

    Cos takiego trzeba by podejrzewac, moze kontrola obrotow na zastepczym
    kiepsko dziala. Moze napiecia/interfejs inny, moze obroty za male.

    > Bo to na pewno nie przegrzewanie - napisu nie ma gdy origynał sobie zwisa z boku i
    nic nie chłodzi.

    ciekawe ... to po co wentylator ?

    > Trzeba będzie w poniedziałek obejrzeć oscyliskopem - najwyżej dam ATtiny z
    odpowiednim PWM ;>
    > Myślicie że się spali bez wiatraczka?

    IMO - jest ryzyko.

    > Jest jeszcze jedno źródło pisku - bez wentylatora, w absolutnej ciszy pustej firmy,
    zaczyna leciutko bzyko-piszczeć jak włącza się podświetenie.
    > Nie jestem pewien, czy piszczy moduł podświetlenia (z boku) czy
    > zasilacz (na środku), ale po odłaczeniu łączących je przewodu (na
    > włączonym podświetleniu) bzyko-pisk ustaje.
    > Żeby podświetlenie wróciło, nie wystarczy podłączyć tego kabelka (to ten z 7
    cienkimi żyłami, na górze, a nie ten z 2 grubymu na dole), trzeba z pilota wyłączyć i
    włączyć ponownie.

    > Co w tym może piszczeć, jakąś cewkę trzeba przykleić?

    Moze cewka, a moze jakis elektrolit stracil pojemnosc.

    J,