  • Data: 2020-07-17 16:59:44
    Temat: Re: Covid Covid
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:XnsABFD46055927budzik61pocztaonetpl@127
    .0.0.1...
    Użytkownik K n...@e...com ...

    >A propos szczepionki: politycy sie brandzlowali czy bedzie
    >obowiazkowa
    >czy nie, nie wiedzac nawet czy bedzie dawała bliska 100% skutecznosc
    >czy nie.

    Nie szlyszales pana prezydęta ? On sie nawet na grype nie szczepi.

    >Jak bedzie dawała to własciwie nie widze przeciwwskazan zeby kazdy
    >sam
    >decydował...
    >Ale jak bedzie tak jak np. z odra ze szczepisz sie i masz 50% szansy
    >ze
    >jestes odporny?

    50% tez dobra ochrona ... tylko ze u nas odry dawno nie bylo, wiec
    chyba procent jest wiekszy.

    Ale w zasadzie dlaczego mialaby obowiazkowa, niezaleznie od
    skutecznosci ?
    Jak ktos chce zdusic epidemie ... to niech sie zaszczepia ci, co sie
    boja zachorowac.

    No i jak bedzie obowiazkowa, to panstwo bedzie musialo za nia zaplacic
    ... no, dobra, dajmy kredyt zaufania temu rzadowi - w kasie pustka,
    ale rzad chetnie zaplaci za szczepionki.
    Przeciez to naszymi pieniedzmi.

    Natomiast na pewno powinna byc dostepna dla niektorych zawodow -
    chocby lekarzy i pielegniarek.

    A potem wyjda takie normalne dywagacje:
    -czy NFZ/ZUS powinien podniesc stawke tym, co odmawiaja szczepienia ?
    -czy przedszkole/szkola/dom seniora/sanatorium moze odmowic przyjecia
    niezaszczepionym ?

    >Ale coś innego mnie rozbawiło - sluchałem kilku wywiadów z naukowcami
    >oni twierdza (w sumie logicznie) ze przez najblizsze minimum 5 lat
    >nie
    >pojawi sie problem masowosci szczepien.
    >Bo nawet jak juz beda mieli szczepionke to na pewno nie od razu takie
    >ilosci zeby szczepic kazdego.

    Jakos produkuja te szczepionki rozne, to moze szybko pojdzie.
    Wirus sam sie namnaza :-)

    Bardziej bym sie bal o to, ze ona bedzie niesprawdzona, wiec mamy
    ryzyko skutkow ubocznych ... i wprowadz tu obowiazek.

    >Oczywiście ci naukowcy wskazywali rowniez ze masowosc szczepien (co
    >do
    >zasady) to nie tylko kwestia odpowiedzialnosci za siebie ale rowniez
    >za
    >innych, słabszych, bardziej podatnych. Ale to własciwie zart.
    >Trzebaby
    >chyba jakąs ideologię wymyslic która by nakazywała dbac o bliźniego
    >swego jak siebie samego...

    To wcale nie jest takie glupie, tylko kto powinien byc zaszczepiony -
    pracownicy domow seniora, czy mieszkancy ?

    Ale przy niepelnej skutecznosci ... moze jednak obowiazkowe dla
    pracownikow.
    Nawet jak staruszek nie bedzie chroniony, to moze go nie zaraza.

    J.