  • Data: 2020-07-17 18:59:53
    Temat: Re: Covid Covid
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Nie szlyszales pana prezydęta ? On sie nawet na grype nie szczepi.

    Słyszałem powalaajaca argumentacje trafiajacą do milionów: BO NIE!

    > 50% tez dobra ochrona ... tylko ze u nas odry dawno nie bylo, wiec
    > chyba procent jest wiekszy.

    Nie, nie jest.
    Taka szczepionka.
    Ale dzieki temu ze wyszczepialnosc była na poziomie ponad 99% to odry
    praktycznie nie było.
    Zmniejszyła sie wyszczepialnosc, znowu odra sie pojawiła.

    > Ale w zasadzie dlaczego mialaby obowiazkowa, niezaleznie od
    > skutecznosci ?
    > Jak ktos chce zdusic epidemie ... to niech sie zaszczepia ci, co
    > sie boja zachorowac.

    No ale jak sie zaszczepia a i tak nie beda odporni bo szczepionka
    bedzie dawała np 40% szans na uodpornienie?

    > No i jak bedzie obowiazkowa, to panstwo bedzie musialo za nia
    > zaplacic ... no, dobra, dajmy kredyt zaufania temu rzadowi - w
    > kasie pustka, ale rzad chetnie zaplaci za szczepionki.
    > Przeciez to naszymi pieniedzmi.

    Na razie pomijam bo skoro nie wiadomo jaka szczepionka, kiedy i czy
    bedzie to nie wiadomo tez ile bedzie kosztowac.

    > Natomiast na pewno powinna byc dostepna dla niektorych zawodow -
    > chocby lekarzy i pielegniarek.

    Aptekarzy? Kurierów? Sklepikarzy? Sprzedawców?
    Tylko ze wszystko zalezy od skutecznosci szczepionki.

    > A potem wyjda takie normalne dywagacje:
    > -czy NFZ/ZUS powinien podniesc stawke tym, co odmawiaja
    > szczepienia ? -czy przedszkole/szkola/dom seniora/sanatorium moze
    > odmowic przyjecia niezaszczepionym ?

    > Jakos produkuja te szczepionki rozne, to moze szybko pojdzie.
    > Wirus sam sie namnaza :-)

    Produkuja ale nawet na grype nie szczepia sie wszyscy.
    Ciekawe ile grypowych produkuje sie rocznie.

    > Bardziej bym sie bal o to, ze ona bedzie niesprawdzona, wiec mamy
    > ryzyko skutkow ubocznych ... i wprowadz tu obowiazek.

    > To wcale nie jest takie glupie, tylko kto powinien byc
    > zaszczepiony - pracownicy domow seniora, czy mieszkancy ?

    Jezeli skutecznosci bedzie duzo ponizej 100% to wszyscy.

    > Ale przy niepelnej skutecznosci ... moze jednak obowiazkowe dla
    > pracownikow.
    > Nawet jak staruszek nie bedzie chroniony, to moze go nie zaraza.

    Bedziesz miał taka pewnosc jak skutecznosc szczepionki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"