  • Data: 2021-05-22 10:57:57
    Temat: Re: Crystaldiskinfo - oszukiwanie
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22/05/2021 02:09, 1634Racine wrote:
    > czy mozliwy jest na poziomie sprzetowym taki myk, zeby zafalszowac w
    > crystaldiskinfo "ilosc wlaczen dysku" + "czas pracy dysku" (czyli zanizyc)?
    > (jesli tak  - jak?)

    Poprzez usunięcie tych danych z dysku. Można się do nich dobrać na rózne
    sposoby, a bywało że dyski udostepniały funkcje do jej zerowania przez
    specjalne złacza diagnostyczne.

    Swego czasu i pewnie dzisiaj, pełno było dysków na allegro z czasem
    pracy 0h wyciągancyh z serwerów pracująychc latami 24/h.

    Można było też do popularnych modeli dysków znaleźc "poprawione"
    firmware, które zawsze raportowało poprawny smart.

    Większość z tych interesujących tematów zgineła w czeluściach forów
    prowadzonych w garażowych serwerach i dziś niewiele mogę wygooglać...

    Ale zerknij na hasła MHDD, Seagate F3 i pewnie kilka innych których już
    nie pamiętam.