    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 22 Apr 2020 12:43:33 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czego warto się uczyć?
    From: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Tuesday, April 21, 2020 at 7:18:07 PM UTC+2, M.M. wrote:
    > Przeraża mnie tempo w jakim deaktualizuje się nabyta w trudzie
    > wiedza i doświadczenie, i to, jak szybko nowoczesne technologie
    > okazują się przestarzałe, albo nawet (okazują się) od początku
    > kiepskie i przereklamowane.

    To jest efekt facebooka trochę. Wszędzie słyszysz, że jacyś ludzie robią ciekawe
    projekty, wszystko w nowoczesnych językach i technologiach. Piszą o tym artykuły,
    robią prezentacje. Wow! Tak, jak na facebooku ludzie chwalą się pozytywnymi
    zdarzeniami i odbiorcy mają wrażenie, że tylko fajne rzeczy dzieją się w życiu
    znajomych. A fakty są takie, że 90% IT to ciągnięcie starych projektów i robienie
    naprawdę nieciekawych, nudnych rzeczy. Nawet jak masz ciekawsze rzeczy, to i tak jest
    to mniejszość czasu. W poprzedniej pracy byłem w dziale R&D, np. miałem opracować
    wydajny algorytm sortowania równoległego. Zrobiłem to, zabawa na 3-4 dni, trochę
    czytania o state-of-the-art, prototypowanie -- było super, naprawdę. A potem 2
    tygodnie mozolnie włączałem ten algorytm w strukturę naszego produktu, robiłem testy
    wydajnościowe z czego powstał raport, itd. itp. Czyli skala fajności 4 na 21 (~20%).
    :)
    Trzeba się przygotować, że przeciętnie fajność będzie na poziomie 5%
    i wtedy najlepiej ocierać łzy grubym plikiem banknotów. ;)

    w.