    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czujnik piany
    Date: Sat, 08 Aug 2020 01:51:31 GMT

    On 2020-08-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Bo tez i porzadny producent czasem mysli "zrobie trwale, to komu
    > sprzedam nastepne".

    Producent jako biznesmen, nie jako inżynier. Ale przecież kiedyś tak nie
    było. Zmienił się model. Pytanie dlaczego, czy to przez efemeryczność
    obecnych rozwiązań, czy taią konkurencję. Pewnie oba, ale który
    bardziej?

> [...]
    > tez "lepsze", tylko trudno powiedziec dla kogo.
    >
    > Taka np pralka z plastykowym zbiornikiem dookola bebna.
    > Plastyk nie rdzewieje, i to jest zaleta dla klienta. Poza tym
    > odlany/wtrysniety w calosci wiec nie cieknie i nie rozszczelnia sie.
    > Ale łożyska ma wtopione w czasie produkcji i niewymienne. Bo tak dla
    > producenta taniej wyprodukowac ... i w sumie chyba klient ma mniej
    > klopotow.
    >
    > A potem ... jak lozyska wytrzymaja 10 lat, to zona mowi "Stefan, ja
    > chce nowa pralke, bo Kowalska sobie kupila, a nasza taka odrapana".

    Kiedyś zdaje się nie było tak agresywnego marketingu. Nie wmawiano tak
    notorycznie ludziom, że czegoś potrzebują. Kowalska jest poniekąd do
    tego wtórna MZ.

    > A przez tą zmiane naprawa niemal niemozliwa, a na pewno nie oplacalna.
    > Ale ... fachowiec jakby mial lozyska wymienic i pol pralki rozebrac,
    > to tez by swoje policzyl.
    > Na Zachodzie ... ze 200$ z dojazdem do klienta ?
    > A pralka kosztuje 350$. Wiec na zlom i nowa, i wszyscy sa zadowoleni
    > ... o ile te 10 lat wytrzyma.

    Do tego dochodzi jeszcze wmawianie, że coś się nie da naprawić, nawet
    jeśli się spokojnie da. Bo taki jest w sumie etos. Wszystko modułowe,
    nawet jeśli nie jest modułowe.

    --
    Marcin