-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 23 Apr 2015 14:23:25 +0200
From: Marcin N <m...@o...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.6.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
References: <5538ca74$0$8366$65785112@news.neostrada.pl>
<mhan1c$7n8$1@news.supermedia.pl>
In-Reply-To: <mhan1c$7n8$1@news.supermedia.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 36
Message-ID: <5538e437$0$2202$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-71-75-200.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1429791799 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2202 89.71.75.200:52460
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2560813
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-04-23 o 14:02, klaus pisze:
> W dniu 23-04-2015 o 12:33, Marcin N pisze:
>> Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
>> Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
>> jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?
>>
>> Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
>> niskie koszty serwisu, itd.
>>
> Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia
> CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
> Trudno mi w związku z tym określić koszty serwisu bo nie miałem jeszcze
> żadnych.
> Co do płynności jazdy mam tylko porównanie z 5 biegowym manualem oraz 4
> stopniowym automatem (w kilkuletnim C5).
> W skrócie nie bardzo jest co porównywać ;)
> CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy jaki daje
> jednostka napędowa przy jednoczesnym braku jakichkolwiek "szarpnięć" i
> dokładnie tak to działa w rzeczywistości.
> Z "minusów", jak ktoś całe życie jeździł manualem czy nawet "zwykłym"
> automatem to po zmianie na CVT może się czuć dziwnie.
Jeździłem wiele lat temu Nissanem Micrą z CVT. Miał silnik 1.0 55KM i do
100 przyspieszał w 13 sekund. Właśnie przez to, że CVT trzymała obroty
na maksymalnym momencie w czasie przyspieszania.
Nowe CVT są podobno ulepszone, mają większy zakres przełożeń i działają
z silnikami dużych mocy.
Ktoś pisze, że najlepsze będą klasyczne automaty hydrokinetyczne, tylko
czy ktoś jeszcze takie robi? Wszędzie jakieś DSG, które chyba są
zautomatyzowanymi manualami.
--
MN
Następne wpisy z tego wątku
- 23.04.15 15:09 klaus
- 23.04.15 15:40 Robson
- 23.04.15 16:16 Marcin N
- 23.04.15 17:19 Cavallino
- 23.04.15 17:20 Cavallino
- 23.04.15 17:46 klaus
- 23.04.15 19:12 Cavallino
- 23.04.15 21:15 megrims
- 23.04.15 22:42 klaus
- 23.04.15 22:44 Cavallino
- 23.04.15 22:50 Cavallino
- 23.04.15 22:54 Przyjazny
- 23.04.15 23:09 klaus
- 24.04.15 02:05 Tomasz Wójtowicz
- 24.04.15 07:43 klaus
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław