eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane? › Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
  • Data: 2015-04-23 17:46:25
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: klaus <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23-04-2015 o 17:20, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
    > Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.

    Jak chcesz mieć podobne osiągi jak w manualu albo zwykłym automacie to
    nie wciskasz gazu do podłogi tylko np do połowy i nie masz hałasu.
    Ewentualnie jak Cię bawi zmiana biegów to część rozwiązań z CVT ma
    symulację "biegów", możesz sobie zmieniać ile dusza zapragnie ;)
    Osobiście większą część życia jeździłem samochodami ze skrzynią manualną
    i też nie wyobrażałem sobie innej. Przez kilka miesięcy jeździłem
    automatem hydrokinetycznym i szybko przyzwyczaiłem się do wygody.
    Teraz sporadycznie jeżdżę samochodem z CVT - jest nieporównanie
    wygodniejszy od skrzyni manualnej i jednak wygodniejszy od zwykłego
    automatu - nic nie szarpie, zero przerw na zmianę biegów i dobre
    przyspieszenie jak jest potrzeba.
    Rozumiem że ktoś może czerpać przyjemność ze zmiany biegów w Ferrari czy
    innym Porsche jednak jako zwykły samochód do jazdy CVT nie ma sobie równych.
    Tzn tam gdzie musi być przekładnia, bo np taka Tesla będzie pewnie
    jeszcze wygodniejsza.