eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane? › Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
  • Data: 2015-04-23 22:50:24
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    > Zanim silnik z manualem osiągnie obroty z maksmymalnym momentem to w
    > przybliżeniu tak.

    Ciekawe że w żadnym parametrze żadnego auta z CVT tego nie widać.
    Nawet jak jeżdżą na pełnym gazie.
    Bądź więc łaskaw zachować opowiadanie bajek na dobranoc dla dzieci.

    > Silnik z manualem z obrotmami z maksymalnym momentem będzie tak samo
    > głośny jak z CVT.

    Ale nie przez czas przyspieszania i nie będzie to uciążliwy jednostajny ryk,
    tylko rosnący i spadający, po prostu naturalny w przyspieszającym
    samochodzie.
    Jeśli nie rozumiesz o co chodzi, to przemyśl dlaczego w samochodach z CVT
    emuluje się PRZEZ GŁOŚNIKI zachowanie silnika w aucie z manualem, a nie
    odwrotnie.

    Jeśli to dla Ciebie za trudne do zrozumienia, to EOD, na głupotę nie
    poradzisz.

    > Napisałeś wcześniej że taki dźwięk dyskwalifikuje Ci napęd więc rozumiem
    > że w manualu też nie wkręcasz silnika na odpowiednie obroty.

    Dokładnie - nie trzymam silnika na 5 tysiącach, tylko zmieniam bieg i ryk
    się kończy.

    > Chyba że wtedy magicznie hałas Ci nie przeszkadza ale to już raczej nie na
    > tą grupę dyskusja ;)

    > Z powyższego widzę że jednak nie rozumiesz jak działa CVT.

    Rozumiem.
    Mam to w skuterze, i szczerze nienawidzę.

    > W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania

    Jasne.
    EOD, bredź sobie dalej sam.