eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane? › Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
  • Data: 2015-04-24 07:43:47
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: klaus <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24-04-2015 o 02:05, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > ROTFL! A silnik działa na powietrze?

    Jakbym był złośliwy to bym napisał że tak ;)
    1. Są silniki napędzane sprężonym powietrzem.
    2. W zwykłym silniku spalinowym myślisz że benzyna spala się
    automagicznie bez powietrza? ;)
    Nie o ten poziom działania jednak chodzi.

    W rozwiązaniach z przekładnią CVT pedał "gazu" nie służy do dawkowania
    paliwa (tak jak ma to miejsce w układach ze skrzynią manualną) tylko do
    osiągnięcia zadanej prędkości.
    Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego
    przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
    W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości
    obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże
    prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania
    pedału "gazu" w tym samym położeniu.

    > Po prostu przekładnia CVT jest mniej przezroczysta niż mechaniczna.
    > Zbliżona do niej jest przekładnia elektryczna stosowana w wozidłach i
    > lokomotywach. Tam po przełączeniu z "luzu" na jazdę silnik od razu
    > wkręca się na obroty mocy maksymalnej, a czy osiąga moc maksymalną czy
    > nie zależy od właśnie od dawki paliwa dobieranej w zależności od
    > chwilowego zapotrzebowania na siłę pociągową.

    Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach" czy lokomotywach.
    W samochodach z CVT które miałem okazję użytkować działa to tak jak
    opisałem powyżej.