  • Data: 2023-12-21 11:55:54
    Temat: Re: Czy ktos z Was używa aparatu 360°?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21.12.2023 05:16, Marcin Debowski wrote:

    > AC od DJI nie interesowałem się dotychczas. Patrzę, że to Action 4 ma
    > większy sensor, ale tak pobieżnie przeglądając, nie wiem w czym GoPro
    > miałoby być aż tak gorsze.

    Te przykłady, które widziałem - przy słabym oświetlenie nieco lepiej,
    ale nadal kiepsko.

    > Bez obudowy? Max chyba nie ma zdejmowalnych soczewek/nakładek?

    Niekoniecznie pod wodą, po prostu w warunkach większej wilgotności. Max
    nie ma zdejmowalnych soczewek, ale pod wodą jest bezużyteczny - obraz
    jest nieostry, co ponoć jest związane z wypukłością przednich soczewek.
    Są ochronne plastikowe kopułki, ale trochę przepuszczają wodę, a ponadto
    powodują duże zniekształcenia geometryczne nie pozwalające na sklejenie
    panoramy. Pod wodą dobrze działa tylko horrendalnie drogi third party
    boks w postaci dużej kuli. Na razie stwierdziłem, że nie stać mnie na niego.

    > No ja dla odmiany kiedyś ośmieliłem się tam skrytykować TG6 to myślałem,
    > że banda fanbojów pożre mnie żywcem.

    Mój syn ma TG6, bawiłem się nim i mam bardzo mieszane uczucia.
    Teoretycznie jest to kamera idealna do niektórych moich zastosowań, w
    praktyce jakość obrazu nie powala. W odróżnieniu od tamtego Panasonika
    14-140, który mam od lat i bardzo go lubię.

    > Nie robiłem tym jeszcze za dużo. Rozdzielczość jest wyraźnie lepsza (12k
    > x 6k vs 6k x 3k), ale poza tym MZ do zachwytów daleko. JPGów się
    > praktycznie nie daje oglądać - kupa szumów i silnych artefaktów
    > wynikające z przesadnej obróbki/kompresji(?). Raw są akceptowalne (mniej
    > artefaktów, szumy też odrobinę o dziwo mniejsze). Nie mam do końca
    > przekonania czy był to dobry zakup, ale faktem jest, że z tymi z X2 to
    > nawet nie ma co próbować najeżdżać na szczegóły.

    Jest to trochę zniechęcające...

    > Muszę spróbować. Dotychczas jarałem się głownie samym aspektem 360.
    > Część ludziw też bawią się tym na goglach VR, ale jakoś nie mam parcia
    > nawet na sprawdzenie. 3D to przecież nie jest.

    Ma Oculus Quest 2, generalnie to duże rozczarowanie. Z jednej strony tam
    jest ten VR360, kręcisz głową we wszystkie strony i anbisonic też
    działa, aczkolwiek czasami z zauważalnym opóźnieniem. Z drugiej strony,
    rozdzielczość dla VR360 jest stanowczo za niska - zarówno panoram, jak i
    w mniejszym stopniu matryc. Video VR360 może być praktycznie tylko z
    nieruchomej kamery, z poruszającej się natychmiast powoduje chorobę
    lokomocyjną. Próbowałem robić spacery - na goglach bardzo ciężko to się
    ogląda. Lepiej po prostu mieć duży ekran i obracać obraz kiedy się chce.
    Z 3D jest lepiej, ale nie ma specjalnie czym przygotowywać materiał
    (sporo w tym grzebałem i na razie odpuściłem).