  • Data: 2023-12-23 01:19:02
    Temat: Re: Czy ktos z Was używa aparatu 360°?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-12-22, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Jeżeli dobrze zrozumiałem - to może być 3D - nawet 360 3D, są takie
    > filmiki, ale rozdzielczość jest stanowczo za mała. Na razie ta cała
    > technologia VR gogli jeżeli chodzi o wideo, to są czasy VHS...

    > Foto, wideo, głównie z podróży.
    >
    > Z foto eksperymentowałem z dwoma Canonami S90, synchronicznie (na ile
    > się da) wyzwalając migawkę przez porty USB (z wykorzystaniem SDK). Przy
    > odpowiednim doborze ogniskowej i odstępu między obiektywami efekt jest
    > bardzo dobry, ale jest wyraźnie lepszy na dużym ekranie (mam projektor s
> [...]

    Mam Sony HDR-TD10 (bardzo wąski rozstaw) i Fujifilm FinePix Real 3D W3
    (fatalna MZ jakość zdjęć i jeszcze gorsza filmów, ale ok, jakiś efekt
    widać. Nb. mam wrażenie, że już dyskutowaliśmy na ten temat :)
    Co do Mety 2, to raczej traktuję jak zabawkę, bo rodzielczości to to nie
    ma imponującej. Mam dość sporą kolekcję komercyjnych bluray'ów 3D i
    trochę się tą Metą bawiłem aby się na niej dało 3D oglądać. Tyle, że bez
    jakiegoś silnego parcia, bo projektor 3D też jest w domu.

    Co do samej obróbki materiałów 3D to m.in. Vegas Movie Studio (strasznie
    zarobaczone gówno MZ praktycznie nie do użycia na procesorach AMD) takie
    filmy (MVC) akcepuje - nie, że można coś tam z aspektami 3D robić.

    Meta akceptuje jedynie SBS. Są darmowe programy do konwersji z MVC. Meta
    umozliwia też streamowanie takich filmów z zewnętrznego źródła, co przy
    tragicznie ograniczonych zasobach dyskowych tych okularów (brak slotu na
    kartę, brak funkcjonalnego usb) jest generalnie podstawową rzeczą, która
    trzeba rozwiązać chcąc używać tych okularów do oglądania filmów.

    --
    Marcin