  • 51. Data: 2024-02-04 05:20:04
    Temat: Re: Czy ktos z Was używa aparatu 360°?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-03, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Przepraszam, odpowiadam z poślizgiem - 34 Mpix to standardowa
    > rozdzielczość i nie ma opcji jej zmiany. A dlaczego miałoby być 78 Mpix?

    Zasugerowałem się Mini 4 pro (męczę obecnie), które ma też 48Mpix a robi
    78Mpix panoramy. Niby w "4" jest inna kamera, ale rozdzielczość /
    wielkośc matrycy taka sama. Z tym, że to 78Mpix, nie mam przekonania czy
    jest jakaś różnica w odwzorowaniu szczegółów w porównaniu z Twoją "3".
    Zerknij jeśliś ciekawy:
    https://photos.app.goo.gl/V3EMs2tineqdvRYd9

    Tylko taka uwaga: BARDZO wiało i jest sporo artefaktów z tym związanych.
    Rzucało biedakiem strasznie.

    Nb. taka ciekawostka, wbudowany w google photos oglądacz panoram
    wprowadza tragicznie dużo artefaktów. To te 2 dodatkowe
    zdjęcia wycinków, w tym Twojej panoramy. Można też zobaczyć jak
    pofalowane są ściany bloków w niektórych ujęciach. Jak oglądam panoramę
    lokalnie, np. FSPViewer'em, to takich artefaktów nie ma.

    > W międzyczasie wyczytałem na forum DJI, że faktycznie Mini 3 Pro
    > zostawia niewielki kawałek na górze, więc jego oprogramowanie po prostu
    > klonuje coś.

    Klonuje faktycznie. Widać to zresztą na Twojej panoramie, gdzie na
    niebie pojawia się mały kawałek korony drzewa. Co robi Mini 4 Pro, to
    dopiero muszę zobaczyć, bo to była dopiero pierwsza jego sesja.

    > Muszę wypróbować jakieś programy do składania panoram, bo dziwią mnie
    > błędy, jakby paralaksy, ale nie powinny w takich warunkach powstawać.
    > PTGui co prawda błądził jeszcze bardziej, niż wewnętrzny soft DJI, ale
    > nie miałem okazji pobawić się nim dłużej.

    Trochę zwątpiłem co gdzie mąci po odkryciu jak tragicznie ww. google
    wyświetla panoramy.

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2024-02-04 15:24:17
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > wielkośc matrycy taka sama. Z tym, że to 78Mpix, nie mam przekonania czy
    > jest jakaś różnica w odwzorowaniu szczegółów w porównaniu z Twoją "3".

    Trudno bezpośrednio porównać, ale chyba u mnie szczegółów jest nieco
    mniej. Co byłoby naturalne, zważywszy, jaki zapas rozdzielczości mają
    zdjęcia.

> [...]
    > pofalowane są ściany bloków w niektórych ujęciach. Jak oglądam panoramę
    > lokalnie, np. FSPViewer'em, to takich artefaktów nie ma.

    Te artefakty wprowadziła przeglądarka Googla? U mnie tego efektu w tej
    przeglądarce nie ma: https://photos.app.goo.gl/pqBBr6NN9ycEcpoV6 I bloki
    wyglądają OK poza kilkoma artefaktami spowodowanymi zapewne bujaniem
    drona. Swoją drogą chyba trójka w mniej nachalny sposób rozwiązała
    problem braku informacji na samej górze. Bo zrozumiałem, że Twoja
    panorama została sklejona w dronie. Oto mój przykład też z chmurkami:
    https://photos.app.goo.gl/mmyw93efwgqvuj2T6

    Ze standalone przeglądarek podoba mi się darmowa Ricoh Theta, trochę za
    długo wczytuje, ale dla mnie jest przyjemniejsza w obsłudze, niż FSPViewer.

  • 53. Data: 2024-02-05 01:19:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-04, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

> [...]
    > problem braku informacji na samej górze. Bo zrozumiałem, że Twoja
    > panorama została sklejona w dronie. Oto mój przykład też z chmurkami:

    Przeprowadziłem małe śledztwo, z którego wynika mi, że to nie
    przeglądarka google a Firefox. Pod Chrome wygląda to bardzo podobnie,
    jak na zdjęciu, do którego dałeś wyżej linka. Żadnych sektorów tam nie
    widać. Tak samo, brak pofalowań budynków. Co do agresywności to muszę
    poczekac na jakiś bardziej bezwietrzny dzień, bo podejrzewam też się
    mógł do tego tornada w górnej cześci przyczynić.

    > Ze standalone przeglądarek podoba mi się darmowa Ricoh Theta, trochę za
    > długo wczytuje, ale dla mnie jest przyjemniejsza w obsłudze, niż FSPViewer.

    Do FSPViewer trzeba się przyzwyczaić. Ricoh Theta niby ktos pracuje nad
    czyms pod Linuksa ale chyba nie nad przeglądarką niestety.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2024-02-05 01:58:41
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > jak na zdjęciu, do którego dałeś wyżej linka. Żadnych sektorów tam nie
    > widać. Tak samo, brak pofalowań budynków.

    Ciekawe, bo oglądałem w Firefoksie.

  • 55. Data: 2024-02-05 03:02:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-05, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Ciekawe, bo oglądałem w Firefoksie.

    Hmmm. Firefox na 2ch maszynach. Cecha wspólna, pod Linuksem. Ale pod
    Androidem jest ok. Jakieś cyrki z implementacją bibliotek czy coś
    najwyraźniej.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2024-02-05 19:44:27
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 05.02.2024 03:02, Marcin Debowski wrote:

    > Hmmm. Firefox na 2ch maszynach. Cecha wspólna, pod Linuksem. Ale pod
    > Androidem jest ok. Jakieś cyrki z implementacją bibliotek czy coś
    > najwyraźniej.

    U mnie pod Windowsem 10 na dwóch maszynach.

  • 57. Data: 2024-02-06 13:07:41
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Napisz proszę jak powrzucać panoramy do internetu dla każdego, do których mógłbym
    podesłać link.
    Piszę ludziom, którym chcę podesłać zdjęcia 360°, żeby sobie zainstalowali Ricoh
    Theta (PC) lub Ricoh360 (Andek), ale jakoś się
    boją, a jeszcze gorzej jeśli gdzieś muszą się zalogować loginem i hasłem.

    -----

  • 58. Data: 2024-02-06 19:52:17
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 06.02.2024 13:07, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > zainstalowali Ricoh Theta (PC) lub Ricoh360 (Andek), ale jakoś się boją,
    > a jeszcze gorzej jeśli gdzieś muszą się zalogować loginem i hasłem.

    Google Photos musi wiedzieć, że to panorama. Znalazłem w sieci taką
    instrukcję, sprawdziłem i działa (do tego dodam, że musisz mieć także
    ExifTool):

    For Google Photos to recognize the file as a 360 photo, export to JPG,
    then use a XMP/EXIF editor. In jExifToolGUI, you:
    o Load the file
    o Edit Data
    o GPano tab
    o Set:
    Cropped Area image height pixels: 1080
    Cropped Area image height width: 1920
    Full Pano height: 1080
    Full Pano width: 1920
    Cropped Area left pixels: 0
    Cropped Area top pixels: 0
    o Save
    Upload to google photos, it should be recognized as a 360 pic.

  • 59. Data: 2024-02-07 01:24:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-06, ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:
> [...]
    > zdjęcia 360°, żeby sobie zainstalowali Ricoh Theta (PC) lub Ricoh360
    > (Andek), ale jakoś się boją, a jeszcze gorzej jeśli gdzieś muszą się

    Możesz użyć np. właśnie googla. Wystarczy, że masz darmowe konto googla.
    Ono chyba ma domyslnie 5GB miejsca, które jest dzielone m.in. z "Photos":
    https://photos.google.com/

    Dalej możesz od razu zacząć od "Sharing" (w menu po lewej), upload
    etc. etc. Na którymś etapie będziesz miał opcję jak chcesz udostępnic, gdzie
    jest też po samej nazwie katalogu.

    Google automatycznie rozpoznaje prawidłowe oznaczone panoramy, więc
    wystarczy zuploadować i kliknąć na zdjęcie, aby je wyświetlił.
    Spodziewam się, że z Theta nie będzie miał problemów bo to poniekąd
    klasyka takich panoram. Z Insta360 X2/X3 i dronów DJI nic nie trzeba tu
    robić.

    Facebook też rozpoznaje i importuje, ale jakość jest gorsza.

    --
    Marcin

  • 60. Data: 2024-02-07 10:42:33
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > Spodziewam się, że z Theta nie będzie miał problemów bo to poniekąd
    > klasyka takich panoram. Z Insta360 X2/X3 i dronów DJI nic nie trzeba tu

    Pod warunkiem, że tych zdjęć się nie obrabia, inaczej odpowiednie zapisy
    w EXIF mogą być usunięte. Tak było u mnie przynajmniej.