    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy morele.net robi mnie w balona?
    Date: Tue, 17 May 2022 23:48:15 GMT

    On 2022-05-17, Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:
    > Nigdy nie miałem przyjemności kupować nic w tym przybytku, ale szukam
    > szlifierki stołowej i akurat mnie interesująca wyskoczyła w tym sklepie
    > w sekcji "outlet" w cenie -26%. Dwie stówy piechotą nie chodzą, ale opis
    > do produktu podali taki "Sprzęt nowy nie używany, zwrot od klienta.
    > Sprzedaży podlega tylko to co widać na zdjęciu.".
    >
    > No i na zdjęciu otwarte pudło, a w nim urządzenie i kilka broszur obok.
    > I teraz pytanie. Jeżeli sprzęt "nie używany", zwrot od klienta (w
    > domyśle taki który się rozmyślił w ciągu 14 dni?), to skąd nagle
> [...]

    Nie dopatrywałbym się podstępu. 27% w dół to MZ w sam raz jak na ryzyko
    kupna towaru, który nie będzie oryginalnie zapakowany, może czymś tam
    być uświniony (tłuste paluchy), nie mieć różnych zabezpieczających
    folii. To tak ogólnie i niekoniecznie do szlifierki, ale pewnie nie mają
    osobnych upustów na różne rodzaje towarów. Spójrz na to w ten sposób,
    jakby ta szlifierka była naprawdę w stanie nieróżniącym się od nowej
    (czego nie wiesz) to przy 5-10% upuscie nawet byś na nią nie spojrzał,
    nie? No i leżałoby im to na magazynie, zajmowało miejsce i powodowało
    różne logistyczno-handlowe perturbacje.

    Jedyne co, to weź pod uwagę, że nieużywany niekoniecznie oznacza tu
    niewypróbowany. Bo w ramach tych 14 dni nadal masz prawo tak tego użyć,
    żeby móc się zapoznać się z głownymi cechami towaru.

    Za 27% w dół szlifierkę bym może tak kupił, coś bardziej
    wyszukanego (np. aparat), niekoniecznie.

    --
    Marcin