  • 1. Data: 2011-03-13 14:26:27
    Temat: Czy nowoczesne telewizory potrzebują specjalnej instalacji antenowej?
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    Zostałem szczęśliwym posiadaczem Samsunga serii C650. Wszystko działa
    ok, tylko mam problem z ustawieniem kanałów analogowej TV naziemnej.
    Ciągle wyświetla mi się informacja o brakującym lub za słabym sygnale.
    Mam faktycznie dość kiepską instalację antenową - cztery telewizory na
    jednej antenie siatkowej. W dodatku z powodu niezbyt korzystnego
    ukształtowania terenu odbiór jest daleki od ideału.

    Czy potrzebna jest jakaś specjalna antena? Albo przynajmniej osobna? A
    może problem leży w konfiguracji?

  • 2. Data: 2011-03-13 14:55:15
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-13 15:26, Atlantis pisze:
> [...]
    > ukształtowania terenu odbiór jest daleki od ideału.
    >
    > Czy potrzebna jest jakaś specjalna antena? Albo przynajmniej osobna? A

    Ja mam też siatkową z rozgałęźnikiem indukcyjnym na 4 wyjścia. Spadek
    około 7dB na rozgałęźniku trzeba skompensować dużym wzmocnieniem
    wzmacniacza przy antenowego. Jeśli dałeś antenę ze słabym wzmaczniaczem
    i kaskadowo połączyłeś jakieś rezystancyjne dzielniki to możesz mieć na
    wyjściu słabiutki sygnał.

    MD

  • 3. Data: 2011-03-13 15:10:13
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-03-13 15:55, Mario pisze:

> [...]
    > wzmacniacza przy antenowego. Jeśli dałeś antenę ze słabym wzmaczniaczem
    > i kaskadowo połączyłeś jakieś rezystancyjne dzielniki to możesz mieć na

    Tak, przy czym na tej samej instalacji działał mój stary telewizor -
    zwykły analogowy CRT. Po jego awarii długo nie miałem żadnego, aż
    wreszcie zdecydowałem się na nowy LCD. Co prawda niespecjalnie zależy mi
    na odbiorze TV naziemnej (kupiłem go raczej jako dodatkowy ekran do
    komputera i odtwarzacz multimedialny oraz ze względu na jego opcje
    internetowe). Niemniej zdziwiło mnie, że nie może złapać żadnego programu...

    Jeśli kupię antenę dedykowaną pod DVB-T, to jak rozumiem będę mógł jej
    używać również do odbioru telewizji naziemnej analogowej?

  • 4. Data: 2011-03-13 15:32:34
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-13 16:10, Atlantis pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli kupię antenę dedykowaną pod DVB-T, to jak rozumiem będę mógł jej
    > używać również do odbioru telewizji naziemnej analogowej?

    Zapewne tak. Ale tak jak pisałem daj dobry rozdzielacz, taki z gniazdami
    F i oczywiście indukcyjny. No i wzmacniacz. Jeśli bez rozdzielacza
    wystarczyłby wzmacniacz 12dB to z rozdzielaczem ( na 4 wyjścia) trzeba
    dać 20dB. Zasilanie wzmacniacza trzeba oczywiście wprowadzić w linię
    między rozdzielaczem i anteną.

    MD

  • 5. Data: 2011-03-13 16:36:26
    Od: Aha <t...@s...com>

> [...]
    >
    > Jeśli kupię antenę dedykowaną pod DVB-T, to jak rozumiem będę mógł jej
    > używać również do odbioru telewizji naziemnej analogowej?

    Nie ma czegos takiego jak dedykowane anteny DVB-T, moze poprostu twoj TV
    nie ma MPEG4 dekodera albo ma zbyt slaby sygnal z anteny. Kup jakas
    kierunkowa Yagi i wykieruj na lokalny nadajnik.

  • 6. Data: 2011-03-13 16:37:26
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > Jeśli kupię antenę dedykowaną pod DVB-T,
    [...]

    O, a widziałeś gdzieś takie cudo?

    Krzysztof Kucharski

  • 7. Data: 2011-03-13 17:10:35
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-03-13 17:36, Aha pisze:

    > Nie ma czegos takiego jak dedykowane anteny DVB-T, moze poprostu twoj TV
    > nie ma MPEG4 dekodera albo ma zbyt slaby sygnal z anteny. Kup jakas
    > kierunkowa Yagi i wykieruj na lokalny nadajnik.

    Tłumaczę, że chodzi o odbiór stacji ANALOGOWYCH. DVB-T pod Krakowem
    chyba jeszcze nie działa. ;) Po prostu nie mogę złapać podstawowych
    stacji: TVP1, TVP2, TVP Kraków, TV4, TVN, Polsat, Puls.

    O antenę do DVB-T pytałem ponieważ:
    - W handlu są dostępne anteny sprzedawane jako projektowane z myślą o
    pracy z cyfrową TV naziemną.
    - Podejrzewam, że moja improwizowana instalacja antenowa, która
    spisywała się z telewizorami CRT nie nadaje się do tego LCD i będę
    musiał mu zafundować osobną, lepszą antenę...

  • 8. Data: 2011-03-13 17:11:08
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-03-13 17:37, Krzysztof Kucharski pisze:

    > O, a widziałeś gdzieś takie cudo?

    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=ant
    ena+DVB-T

  • 9. Data: 2011-03-13 17:28:50
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    > http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=ant
    ena+DVB-T
    [...]

    No tak... Ja pamiętam jeszcze podobne cuda do "odbioru TV kolorowej".
    Wraca nowe ;-/

    Krzysztof Kucharski

  • 10. Data: 2011-03-13 17:40:09
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-03-13 18:28, Krzysztof Kucharski pisze:

    > No tak... Ja pamiętam jeszcze podobne cuda do "odbioru TV kolorowej".
    > Wraca nowe ;-/

    Hmm... Mnie też to zastanawiało i przyszła mi do głowy tylko jedna myśl
    - że pod DVB-T przewidziano ciut inne pasmo i te nowe anteny są pod nie
    projektowane. Najwyraźniej się myliłem. ;)