  • 1. Data: 2011-03-12 17:14:57
    Temat: Obudowa metalowa z otworami według wzoru [1 szt.] - gdzie najlepiej??
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Hej!!

    Potrzebuję zrobić obudowę metalową z otworami pod gniazda, LCD itp na
    panelu przednim i z tyłu. Chodzi o możliwe najtańsze wykonanie 1 sztuki
    (cele hobbystyczne). Jak temat ugryźć? Ja w sumie widzę 4 opcje i nie
    wiem, która będzie najlepsza, najtańsza i najbardziej realna...
    1) czy jest gdzieś w necie sklep, który oferuje gotowe (standardowe)
    obudowy, ale z dodatkową usługą wycinania otworów zgodnie z projektem??
    2) czy może lepiej kupić obudowę standardową i gdzieś "na miejscu"
    poszukać fachowca, który mi ją powycina??
    3) czy może nie ma szans na wycinanie we własnym materiale i trzeba
    zamówić nowe elementy, wycięte i wygięte tak, aby pasowały do innej
    obudowy??
    4) czy może od razu najlepiej narysować sobie projekt własnej obudowy i
    zlecić komuś wygięcie i wycięcie kilku blach i mieć to, co chcę??

    Proszę o opinie, jak Wy tego typu sprawy załatwiacie. Prosiłbym też o
    namiary na jakieś firmy - zwłaszcza te, w których można załatwić coś
    przez sieć, albo te z okolicy Gliwic... Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Konop

  • 2. Data: 2011-03-12 18:27:02
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Konop napisał:
> [...]
    > namiary na jakieś firmy - zwłaszcza te, w których można załatwić coś
    > przez sieć, albo te z okolicy Gliwic... Będę wdzięczny za wszelkie

    Laser albo woda. Czyli metody cięcia, poszukaj kto w okolicy tnie
    laserem albo wodą i ile to cię będzie kosztowało - jak dasz radę
    sporządzić projekt płyty w jakimś mechanicznym CAD-zie to samo cięcie
    wyjdzie groszowe a głupiego dwuwymiarowego (do cięcia projekt 3D nie
    jest potrzebny) DXF-a kupę darmowych programów potrafi stworzyć.

    --
    Darek

  • 3. Data: 2011-03-12 19:13:57
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Potrzebuję zrobić obudowę metalową z otworami pod gniazda, LCD itp na
    > panelu przednim i z tyłu. Chodzi o możliwe najtańsze wykonanie 1 sztuki
    > (cele hobbystyczne)...

    Wycięcie w metalowej obudowie oczywiście jest technicznie możliwe.
    Jednak będzie to dość drogi zabieg. Dodatkowo będzie to wymagało
    polakierowania obudowy po całym zabiegu.
    Rozważ wycięcie na frezarce zgrubnych otworów i zakrycie wszystkiego
    zaślepką z innego materiału np. laminatu grawerskiego lub pleksi.
    Wycinanie laserowe tych materiałach jest dość prostym i tanim zabiegiem.
    Umożliwia również wykonywanie napisów.

    Paweł

  • 4. Data: 2011-03-13 21:32:43
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > namiary na jakieś firmy - zwłaszcza te, w których można załatwić coś przez
    > sieć, albo te z okolicy Gliwic... Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Prosisz, masz :) http://www.armel.pl/ Daawno temu zamawiałem u nich obudowy
    i byłem bardzo zadowolony.
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 5. Data: 2011-03-14 18:11:51
    Od: Agent Orange <a...@g...com>

    W dniu 2011-03-13 22:32, wowa pisze:

    > Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Prosisz, masz :) http://www.armel.pl/ Daawno temu zamawiałem u nich
    > obudowy i byłem bardzo zadowolony.
    > Wojtek

    Armel jest trochę śmieszny, dokładną specyfikację obudów można dostać
    dopiero po ich zakupieniu. A poza tym chyba nikt nie czyta tam listów
    e-mail.

    Agent

  • 6. Data: 2011-03-14 18:50:25
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Agent Orange" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > Armel jest trochę śmieszny, dokładną specyfikację obudów można dostać
    > dopiero po ich zakupieniu. A poza tym chyba nikt nie czyta tam listów
    > e-mail.

    Jeśli chodzi o seryjne obudowy, to dziwne. Miałem z nimi kontakt lata temu,
    jeszcze byli na Dzierżona (czy jakoś tak). Ale obudowę zrobił taką jak
    chciałem, z projektu odręcznego :) To mała firma, może lepiej dzwonić,
    raczej nie siedzi cały dzień przed kompem :)
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 7. Data: 2011-03-14 20:27:26
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-13 22:32 wowa napisał(a):

    > Prosisz, masz :) http://www.armel.pl/ Daawno temu zamawiałem u nich
    > obudowy i byłem bardzo zadowolony.

    Jak ja nie lubię takich stron www.
    Kolejna firma ukrywająca swój cennik tylko dla wybrańców: "dostępne po
    zalogowaniu". To nawet w TME da się bez zalogowania sprawdzić ceny.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2011-03-14 22:19:55
    Od: Agent Orange <a...@g...com>

    W dniu 2011-03-14 19:50, wowa pisze:

> [...]
    > jak chciałem, z projektu odręcznego :) To mała firma, może lepiej
    > dzwonić, raczej nie siedzi cały dzień przed kompem :)

    Znajomy chciał sprawdzić czy obudowa się nada, ale dostał informację że
    wymiary dostanie po zakupie bo inaczej sam sobie może ją zrobić :)
    Skończyło się na zrobieniu obudowy z systemy profili i zatyczek/ścianek.
    Ja dopominałem się o katalog o miesiąc i dałem sobie spokój.

    Agent

  • 9. Data: 2011-03-14 23:41:59
    Od: "Ciemny" <m...@a...na.stronie.www.lhs.pl>

> [...]
    > Skończyło się na zrobieniu obudowy z systemy profili i zatyczek/ścianek.
    > Ja dopominałem się o katalog o miesiąc i dałem sobie spokój.

    Z takim podejściem to ta firma jeszcze istnieje i ma klientów?
    Dziwne.

    Pozdr. TC

  • 10. Data: 2011-03-15 06:04:07
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 15.03.2011 00:41, Ciemny pisze:

    > Z takim podejściem to ta firma jeszcze istnieje i ma klientów?

    Z tego co wiem, kiepsko przędą.
    Kiedyś rozmawiałem z nimi na temat ewentualnej współpracy, ale podejście
    interlokutora było jak z innej epoki.

    Pozdrawiam,
    Michał