-
Data: 2010-04-05 22:21:25
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: Jackare <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 4 Kwi, 15:52, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
wrote:
> Ona jest odśrodkowa i zapewniam Cię, zaróno tłoczy jak i zasysa.
>
Pod warunkiem że jest zalana cieczą. Sama na sucho cieczy nie zassie,
co w bardzo wielu przypadkach w łodzi będzie problemem i potencjalną
poważną przyczyną uszkodzeń silnika.
>
>
> > układzie chłodzenia silnika w łodzi, gdy silnik nie pracuje - woda
> > spłynie z układu,
>
> Mhm. A powietrze którędy wejdzie?
>
Ale czytałeś co pisałem wcześniej, miedzy innymi na temat wydechu ? Np
z pojemności kolektora wydechowego który w łodzi jest zazwyczaj
większy niż w samochodzie. Jeżeli po zatrzymaniu silnka będzie otwarty
przynajmniej jeden zawór wydechowy powietrze ma absolutnie wolną
drogę . To nie samochód - tutaj "zbiornik" cieczy chłodzącej jest
sporo niżej pod silnikiem. Łódź nawet stojąca na wodzie jest cały czas
w ruchu - idelane warunki by woda spłynęła i układ wypełnił się
powietrzem.
>
> OK, a teraz się zastanów, co się dzieje w aucie po wyłączeniu i czemu jakoś
> nie wrze ;)
>
i znowu nie czytałeś tego co napisałem. Powtórzę: silnik w łodzi a już
na pewno w motorówce do szybkiego pływania w 90% swego żywota pracuje
w dwóch stanach: wolne obroty i PEŁNE OBROTY. Absloutnie nie ma
porównania do warunków pracy w samochodzie gdzie większość życia
pracuje na srednim zakresie obrotów. W łodzi jest to tylko zakres
przejściowy, najmniej używany. Silnik na pełnych obrotach jest
termicznie trochę inaczej obciążony niż na obrotach średnich czy
niskich.
To co napisałem nie wynika z teoretyzowania tylko z kilkunastoletniej
praktyki na wodzie, grzebania w wielu motorówkach z czego znakomita
większość posiadała zaadaptowane silniki samochodowe. Takie np
smallblocki grzały się jak wariaty i konieczne było przestudzenie
silnika na wolnych obrotach. W nieco inteligentniejszych łodziach
wyposażonych w jakąś elektronikę po takim wyłączeniu silnika po
grzaniu na pełnych obrotach termik długo nie pozwalał załączyć silnika
(tu nawiązanie do spływania wody z układu), stąd praktyka ostudzania
silników na wolnych obrotach a potem pompa elektryczna pompująca wodę
stosowana w prostym celu - ograniczyć zużycie paliwa bo te silniczki
potrafią "wypić"
W silniku w samochodzie masz układ otwarty ze zbiornikiem
wyrównawczym. Samo to jest jakąś stabilizacją termiczno -
ciśnieniową.Chłodziwo nie wrze bo to zazwyczaj jakieś glikole a nie
woda, obciążenia termiczne są całkiem inne, chłodziwo może przechodzić
obiegiem termosfonowym przez chłodnicę a jako zabezpieczeni może
załćzać się wentylator chłodznicy. W łodzi jest woda które może się
zagotować i natychmiast na skutek wzrostu ciśnienia i położenia
silnika względem zbiornika wodnego może odpłynąć z silnika.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.04.10 22:39 Jackare
- 05.04.10 22:41 J.F.
- 05.04.10 22:50 Jackare
- 05.04.10 22:51 Robert Rędziak
- 05.04.10 23:12 RadekNet
- 05.04.10 23:47 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 05.04.10 23:52 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 06.04.10 00:01 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 06.04.10 00:36 Krzysiek Kielczewski
- 06.04.10 01:15 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 06.04.10 09:53 RadekNet
- 06.04.10 10:56 Krzysiek Kielczewski
- 06.04.10 11:20 RadekNet
- 06.04.10 12:05 Jackare
- 06.04.10 13:40 KJ Siła Słów
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=