eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetCzy stary SAS w RAID 0 będzie szybszy od nowszego dysku desktopowego ? › Re: Czy stary SAS w RAID 0 będzie szybszy od nowszego dysku desktopowego ?
  • Data: 2015-04-30 08:13:40
    Temat: Re: Czy stary SAS w RAID 0 będzie szybszy od nowszego dysku desktopowego ?
    Od: ww <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-04-29 o 23:59, maX pisze:

    > Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pisząc "porządne" chodzi ci o szybkość czy niezawodność? Co do szybkości
    > to napisałem post niżej, co do niezawodności to SSD z tego co wiem nie
    > są już bardziej awaryjne niż HDD (w szczególności jeśli porównujemy nowy
    > SSD ze starymi HDD).

    Może. Chociaż uwierzę pewnie dopiero jak zobaczę. A do tych najtańszych
    mam najwięcej wątpliwości.

    Dodatkowo w przypadku RAID 0 ryzyko awarii zwiększa
    > się dwukrotnie (wystarczy że jeden dysk padnie i cała macierz się
    > rozlatuje). Pewnym rozwiązaniem jest zastosowanie RAID 1 zamiat RAID 0.
    > W niektórych przypadkach potrafi dorównać szybkością RAID 0, a
    > awaryjność zmniejsza się praktycznie do zera (ekstremalnie rzadki
    > przypadek że oba dyski strzelą jednocześnie). Minuesem jest oczywiście
    > że pojemnośc RAID 1 jest dwukrotnie mniejsza niz RAID 0, ale 73 GB to i
    > tak więcej niż potrzebne ci 60 GB.

    Kwestia awaryjności jest na drugim miejscu. Oczywiście nie interesują
    mnie dyski które padają średnio po 2 tygodniach ale to co chcę poprawić
    to SZYBKOŚĆ.