eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy takim regulatorem obrotów można zwolnić ten wentylator? › Re: Czy takim regulatorem obrotów można zwolnić ten wentylator?
    From: "Jd." <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy takim regulatorem obrotów można zwolnić ten wentylator?
    Date: Fri, 2 Jan 2009 15:19:11 +0100

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gjkojr$isl$1@inews.gazeta.pl...

    > Mam taki wentylator:
    >
    > http://www.allegro.pl/item515488395_wentylator_kanal
    owy_osiowy_dospel_wb_300_okazja.html

    > Niestety za szybko troszkę się kręci i przenosi wibracje na podłogę.
    > Efekt: jest za głośno i słychać go w całym domu.

    Montować na amortyzatorach oraz wstawić łączniki elastyczne w rury, to
    wibracje nie będą się przenosić.

    > Czy mogę go zwolnić takim regulatorem?
    > http://www.allegro.pl/item515912219_regulator_pradu_
    silnik_prostownik_tanio.html

    > Taki mam. Podłączyłem, niby działa, ale jak się za mocno zjedzie mocą, to
    > pojawia się buczenie silnika. Podobno tym regulatorem nie można sterować
    > silników indukcyjnych. Nie chciałbym spalić silnika.

    To regulator ze sterowaniem fazowym, w zasadzie nie nadaje się do silników
    indukcyjnych, z wyjątkiem takich małych jednostek jak twoja, z lekkim
    rozruchem i wymaganym momentem obrotowym silnie spadającym ze zmniejszeniem
    obrotów. Warunek - trzeba ograniczyć zakres regulacji od dołu, bo inaczej
    będziesz miał efekt który obserwujesz, prawdopodobnie wystarczy ci regulacja
    w zakresie 50..100% wydajności.

    > Są oczywiście takie regulatory:
    > http://www.allegro.pl/item513796554_regulator_obroto
    w_turbiny_i_inne_wentylatory.html
    > ale musiałbym kupić, a ten robiony już mam.

    Obawiam się że to to samo co już posiadasz (co do zasady działania). Za tą
    cenę raczej nie kupisz falownika.
    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl