    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 12 Oct 2020 12:37:26 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    From: s...@g...com

    W dniu niedziela, 11 października 2020 08:06:36 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > No jak widać można wtopić i z nówką za ponad ćwierć bańki. Ponadto

    Mozna. Ale jednak aut sprzedaje sie tysiace a takie kwiatki to rzedkosc.
    Ogolny trend jest pozytywny. Jak nie kupujesz auta wyjatkowego to szansa na wtope
    jest niska.

    Inaczej ujmując: Kupując uzywane robimy doktorat z awaryjnosci danego modelu,
    silnika, marki jako takiej.

    To samo nalezy czynic przy nowkach. Nie kupujemy MK1, nie kupujemy aut z poczatku
    produkcji. Wybieramy auto ze sprawdzonym silnikiem.
    Przy zakupie badamy lakier, szukamy niedorobek...

    Szansa na taka wtope jest minimalna wtedy.

    > kupując używkę wiesz co się w nich sypie, kupując nówkę potem okazuje
    > się, że ten silnik to padaka... Oczywiście jak się szuka okazji 10 latka

    No nie. Tylko jak kupisz nowke swieza na rynku. Jak kupisz nowe sprawdzone i nie
    bedziesz early adopterem to szanse na to sa male.
    Nawet bym powiedzial porownywalne do lotto jakby tak odpowiednio sie pobawic kwotami
    i szansami...

    > z przebiegiem 80k od niemca w cenie mniejszej grosze strucle niż na
    > mobile.de to ryzyko wtopy rośnie.

    male. Ale nadal niektore problemy niezmiernie trudno wykryc.

    > No właśnie jak powyżej. Jak już kupować nówki to lepiej modele poliftowe...

    Tak. jak wyzej opisane.

    ostro) to i te 4-ro latki tez sie sypia. A za 4 lata to bedziesz szukac posrod
    dzisiejszych nowek...

    > Też racja. Dlatego ja wziąłem już 12 latka. Ze świadomością, że trzeba
    > będzie zrobić kiedyś turbinę, być może jakieś pompy a w najgorszym
    > przypadku skrzynię... dałem 20kPLN, z lokaty około 5k założyłem na

    Drogo. Okrutnie drogo. Oby ci sie oplacilo.

    > remonty i mam... Zakładam, że pojeżdzę razem jeszcze 6, jak będę miał
    > szczęście to 8, pójdzie za cenę instalacji LPG do następnego;) Jak się
    > zepsuje poważnie wcześniej albo go rozwalę to kupię następnego. Na

    Strategoa dobra, ale wazne aby egzemplarz dobry wybrac.

    > dodatek paradoksalnie to ekologiczne jest. Wmawianie, że co cztery lata
    > należy zmieniać samochód, to jakby się ekolodzy pod marketem ustawili i
    > wrzeszczeli, żeby torby z ikei wymienić na ekologiczne jednorazówki.

    Ogolnie jestem zdziwiony np tym ze konserwacja aut nie jest popularna:
    https://www.youtube.com/watch?v=Au00RyHM3WM

    Starczy "letko popryskac" i roznica jest diametralna.
    Ale koncerny maja to w dupie. Lepiej jest napierdalac w klienta ze jest huj i o
    ekologie nie dba.

    Ale to juz inna historia.