    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 12 Oct 2020 14:03:46 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    From: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 października 2020 15:40:16 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:
> [...]
    produkcji. Wybieramy auto ze sprawdzonym silnikiem.

    > Czyli podobnie.
    >
    > Minimalna, ale kosztowana. Jak kupisz za 20k używkę to najwyżej
    > "wyrzucisz" i kupisz nową. Jak kupisz za 150 i okaże się, że to
    > (w)topowy model to może boleć bardziej. Tym bardziej że naprawy droższe.

    No chyba zartujesz. Po pierwsze masz gwarancje. To co tu dyskutujemy to jakies
    wyjatki, a nawet nizej masz info ile razy ktos mial problem i naprawiono na
    gwarancji.

    No i na koniec bo nie chce mi sie tego ciagnac dluzej:
    Statystyka. Nowe psuja sie mniej niz stare, chocbys nie wiem jak tego kota obracal to
    stary psuje sie tyle co nowy plus swoje.

    No i od dobrych 10 lat ten sam mit jest powtarzany ze stare lepsze a nowe sie psuja.
    Tyle ze jak dzis kupujesz 8latka to juz podpada pod mit nowych psujacych sie wiec w
    sumie od tych 10 lat ilosc uzywek powinna spadac drastycznie bo sie powinny juz dawno
    zepsuc.

    I takich co to wtopili 150k powinna byc masa...

    Jak by nie patrzec mit.

    bedziesz early adopterem to szanse na to sa male.

    > Ale modele żyją już tylko po kilka lat, wady mają wychodzić po trzech
    > (pięciu, siedmiu?) latach gwarancji. A wtedy to już nie wypada tego
    > modelu kupować, albo już go fizycznie nie robią;)

    to co sie ma zepsuc psuje sie w pierwszych 10-20-30kkm.
    Tam dziala gwarancja.

    No i mylisz model z czesciami w srodku. Dzis motoryzacja nie robi osobnych czesci do
    kazdego modelu, kazdego rocznika.

    Ten sam silnik jedzie w autach ktore dzieli 10-15lat. Czasem ma to czy owo
    przeprojektowane ale to ten sam silnik.

    Owszem sa wtopy ale jednak niezawodnosc nie opada az tak jak sie na grupach pisuje.

    > Bo ja wiem czy tak drogo... W sumie jakbym chciał kupić nówkę tej klasy
    > to musiałbym pewnie ze 150k wydać.

    Czyli 10kpln rocznie auto ktore masz stracilo. Srednio. Czyli z grubsza tak jak
    obstawialem, W pierwszym czy drugim roku moze tanieje nieco szybciej.

> [...]
    > czy kupować nowe - nieważne dla wątku w jakiej dziedzinie). Na próbę jak
    > się zepsuły dwa falowniki to jednego zregenerowałem, drugi wymieniłem.
    > Ten stary waży ponad póltora raza więcej - zobaczymy za pięć lat jak
    > jeszcze będę tam pracował, ale obstawiam, że ten 20 letni po regeneracji
    > pociągnie dłużej niż nowa nówka;)
    >
    > PS - kumpel ma ciekawą strategię. Kupuje na aukcjach wózków z ambasad -
    > głównie stanów zjednoczonych. Wymienia co trzeba, jeździ, a jak wystawią
    > coś nowego, co mu się spodoba to kupuje, a starego sprzedaje - często z
    > zyskiem i ma na paliwko i ubezpieczenia;)

    Ogolnie poleasingi to nie jest zly pomysl. Ale trzeba wiedziec co sie kupuje.