eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy warto kupowac nowy samochod ;) › Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!feeder.usenet
    express.com!tr1.eu1.usenetexpress.com!news.uzoreto.com!aioe.org!peer02.ams4!pee
    r.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
    c-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
    not-for-mail
    Subject: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <e...@g...com>
    <1kb388hbij32h$.dlg@myjk.org>
    <5f81f305$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5f82a8dc$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5f830359$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5f84bf2b$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Tue, 13 Oct 2020 06:33:24 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <e...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 71
    Message-ID: <5f852e13$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1602563603 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31100 83.142.196.21:57048
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4812
    X-Received-Body-CRC: 611665492
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2686166
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 12.10.2020 o 23:03, s...@g...com pisze:

    >> Minimalna, ale kosztowana. Jak kupisz za 20k używkę to najwyżej
    >> "wyrzucisz" i kupisz nową. Jak kupisz za 150 i okaże się, że to
    >> (w)topowy model to może boleć bardziej. Tym bardziej że naprawy droższe.
    >>
    >
    > No chyba zartujesz. Po pierwsze masz gwarancje. To co tu dyskutujemy to jakies
    wyjatki, a nawet nizej masz info ile razy ktos mial problem i naprawiono na
    gwarancji.

    No nie żartuję. Jak podliczysz to ryzyko kupna używki większe ale tańsze...

    > No i na koniec bo nie chce mi sie tego ciagnac dluzej:
    > Statystyka. Nowe psuja sie mniej niz stare, chocbys nie wiem jak tego kota obracal
    to stary psuje sie tyle co nowy plus swoje.

    Ale ja nie mówię, że nie. Problem tylko w tym, że są pięć razy droższe i
    również droższe w utrzymaniu. To tak jabyś tłumaczył, że bardziej opłaca
    się kupić pałac niż mieszkanie, bo pałac jednak fajniejszy. My nie
    rozmawiamy o tym czy nówki są fajniejsze, tylko co bardziej się opłaca.

    > No i od dobrych 10 lat ten sam mit jest powtarzany ze stare lepsze a nowe sie
    psuja. Tyle ze jak dzis kupujesz 8latka to juz podpada pod mit nowych psujacych sie
    wiec w sumie od tych 10 lat ilosc uzywek powinna spadac drastycznie bo sie powinny
    juz dawno zepsuc.
    >
    > I takich co to wtopili 150k powinna byc masa...

    150K to może i nie, ale osobiście znam takich co wtopili 100k. Jak żona
    mu zgubiła samochód na parkingu, to mówi, że pomyślał sobie, że w sumie
    dobrze, że ukradli;)

    > Jak by nie patrzec mit.

    To nie jest mit. Te nowsze statystycznie pojeżdzą krócej niż starsze.

    >>> No nie. Tylko jak kupisz nowke swieza na rynku. Jak kupisz nowe sprawdzone i nie
    bedziesz early adopterem to szanse na to sa male.
    >>
    >> Ale modele żyją już tylko po kilka lat, wady mają wychodzić po trzech
    >> (pięciu, siedmiu?) latach gwarancji. A wtedy to już nie wypada tego
    >> modelu kupować, albo już go fizycznie nie robią;)
    >>
    >
    > to co sie ma zepsuc psuje sie w pierwszych 10-20-30kkm.
    > Tam dziala gwarancja.

    A skąd - gwarancja działa tak, że auto ma być w miarę bezawaryjne do
    końca gwarancji.

    > No i mylisz model z czesciami w srodku. Dzis motoryzacja nie robi osobnych czesci
    do kazdego modelu, kazdego rocznika.

    Ale obcnie części robi się, żeby wytrzymały kilka lat. Nie to, żeby
    kierdyś projektowali na kilkadziesiąt - po prostu technika poszła do
    przodu;)

    > Ten sam silnik jedzie w autach ktore dzieli 10-15lat. Czasem ma to czy owo
    przeprojektowane ale to ten sam silnik.

    Nie, po prostu nie. To nie są raczej te same silniki. Choćby normy się
    zmieniły, silnika sprzed 10 lat po prostu nie wpakujesz w nówkę.

    >> Bo ja wiem czy tak drogo... W sumie jakbym chciał kupić nówkę tej klasy
    >> to musiałbym pewnie ze 150k wydać.
    >>
    >
    > Czyli 10kpln rocznie auto ktore masz stracilo. Srednio. Czyli z grubsza tak jak
    obstawialem, W pierwszym czy drugim roku moze tanieje nieco szybciej.

    No gdzieś koło tego. Teraz ja statystycznie licząc mam 20k za samochód,
    5k na naprawy (części ekploatacyjne o drobne usterki pomijamy, bo one
    występują w obu wariantach). 25k na sześć lat - ponad dwa razy taniej.
    Owszem z ryzykiem wtopy, ale jak pisałem - nie kupujesz od handlarzy,
    nie patrzysz na przebieg, nie kupujesz okazji i okazuje się, że nie jest
    tak tragicznie.


    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: