    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 13 Oct 2020 11:55:56 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    From: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 października 2020 19:00:01 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > Wcale nie jezdzimy duzo.
    > Nigdzie nie widziałem taksówki po 70gr za km...

    A ja mialem znajomego co robil na rok 2000km. I jak mu policzylem utrate wartosci,
    ubezpieczenie, paliwo, wymiany plynow to wyszlo ze jak przejezdzi 800pln w taksowkach
    na miesiac to i tak bedzie do przodu.

    > To jest BARDZO optymistyczna wersja.

    Nie, to jest normalka.
    Jak masz mylne przekonanie co do jakosci aut z przebiegiem "160kkm z allegro"
    to rzeczywiscie jest jak uwazasz. Ale te przebiegi sa zazwyczaj obnizone o dobre
    100-150kkm.

    > Moze sa auta które tyle przejezdzaja ale na pewno nie jest to ani norma
    > ani pewnik.

    To jest statystyka.

    > Mowimy o benzynie czy o dieslu?

    Powyzej napisalem myslac o benzynie, dizlowi mozna dolozyc jesli na trasach jezdzi.
    Jak jezdzi niedogrzany to penwie jest podobnie jak benzyna.

    > Ale jezeli ktos ma zamiar jezdzic 30 tysiecy rocznie to moze i mozna
    > tak liczyc.
    > Tylko 30 tysiecy to dośc sporo jak na prywatną osobówke.

    Tyle jest relatywnie latwo nabic mieszkajac poza miastem i pracujac w nim i
    dojezdzajac. Glupie 30km w jedna strone robi 15kkm. Dokladajac jakies wakacje dojazdy
    na zakupy, odwiedziny rodziny i robi sie spoko 25kkm.
    30 jest troche powyzej sredniej ale nie strasznie wiele.

    Ale jak mieszkasz w miescie to rzeczywiscie nabija sie mniej.

    > My 10 tysiecy czasami nie przejezdzamy.

    A mozliwe, mozliwe.

    W tych 200kkm wyzej nie wspomnialem co bedzie naprawiane. U ciebie moze to nie byc
    silnik a blacharka. Albo i silnik ale nie z zuzycia a z korozji czy starosci
    uszczelek itp...

    > Ale dbanie kosztuje.

    Bez przesady. Kosztuje mniej niz zaniedbanie i potem drozsza naprawa.
    Jak sie slucha auta i wymienia to co sie zuzywa to reszta sie zuzywa mniej.
    Mam notowane koszty juz 5 samochodow w horyzoncie 20 letnim.
    Nie ma tam szalu w tych moich wydatkach.
    A auta ani razu nie zawiodly. Zrobione w sumei chyab z 500kkm.
    Jedne nowki inne uzywki.

    Nie potwierdzam mitow przytaczanych w tym watku i nie sadze abym byl jakims strasznym
    wyjatkiem.

    > No to wylicz ile bedzie kosztowało to auto jezeli pozyje 15 lat i
    > przejedzie 300-400 tysiecy.
    > Porównamy.

    Liczylem, i wychodzi podobnie do uzywki.
    Jak juz tu wyzej pisalem. Jak chcesz jedno i dobre, kupujesz nowke.
    Jak wiesz co i jak to kupujesz uzywke. Ale finansowo w te 15 lat wyjdziesz podobnie.

    Ale jak kupisz kijowa uzywke to wychodzisz gorzej od tego co nowke kupil i dbal.

    > Przesadzasz.
    > Własnie kupiłem 7 letnie auto z przebiegiem 160kkm.

    LOL 160kkm i dizel i 7 lat :)

    > Automatyczna klima, tempomat, diesel. Ale rzeczywiście nie kombi. 18
    > tysiecy brutto z vat.

    A ja pisalem o 4-5 latach.
    Moze i kupiles auto z prawdziwym przebiegiem ale szanse na to oceniam na nikle.

    Wejdz na allegro i szukaj kombiakow 4 letnich. Takich wiesz, niebitych i ponizej
    200kkm.

    > Kombi kupował kumpel rok temu. Octavia. Diesel 6 letnia 2.0 170km
    > automat. 33 tysiace brutto z f-ra vat.
    > Ile kosztuje taka nowa? 130tysiecy?

    Poszukaj na stronie skody, sie dowiesz.
    Ja wiem ze sporo mniej.

    I jak wyzej, 6 lat, nie 4. Czyli nadal jest na moje.

    Oczywiscie nie neguje ze jak te auta sa w dobrym stanie to dlugo posluza.
    Pozostaje mi pogratulowac dobrego zakupu.

    > Jest duzo zmiennych które trudno uwzglednic.
    > Przykładowo przy kilku letnim aucie juz wiadomo czego sie spodziewac,
    > jego standardowe wady sa znane etc.

    Ale nie wiesz o co poprzednik nie dbal ani jak naduzywal auta. no i nie wiesz czy nie
    zespawane z 4 cwiartek...

    > A przy nowym?
    > Nawet jak kupujesz znany model ze znanym silnikiem to moze sie okazać
    > ze cos pozmieniali.

    Jak rano wychodzisz z domu to zawsze zabierasz parasol?

    Ja wiem ze u nas trzeba byc paranoikiem ale bez przesady. Praktyka jednak mowi co
    innego.

    Jak kupisz auto flotowe to sie nie natniesz.

    > Przykład - ducato 2.3.
    > Trzeba liczyc ze co 300kkm trzeba wymienic wtryski. Kosztowne i
    > kłopotliwe.

    No masakra, czyli dla zwyklego usera robi sie raz? :)

    > W nowych modelach cos pozmieniali z wtryskami i ludzie sie skarza ze
    > jeszcze przed osiagnieciem 100kkm juz pojawiaja sie problemy.

    Nowe co chwila przeprojektowuja. Dlatego nie kupuje sie nieznanych nowych.
    O tym juz pisalem wyzej.

    > Wtopisz w taki wynalazek i nagle do swojej kalkulacji musisz 20 tysiecy
    > dołozyc.

    O tym pisalem wczesniej.
    Nie kupuje sie "nowej octavii", kupuje sie octavie...