  • Data: 2020-10-15 10:38:35
    Temat: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Hello, Cavallino.
    On 15.10.2020 08:17 you wrote:

    > LOL !!!! Tia - bo faktycznie to jest główny problem....

    NAjpierw piszesz bzdury, a teraz zamiast siedzieć cicho LOLojesz.
    Ech....

    > No właśnie. Czyli raczej taniej niż by chcieli. A więc rozwiązanie
    > umowy byłoby jeszcze mniej opłacalne, żeby nie powiedzieć wcale. I
    > to jest dokładnie to o czym mówiłem.

    Próbują, powtórzę - próbują odsprzedać za kwotę taką, żeby zarobić/mniej
    stracić niż na wypowiedzeniu leasingu. Nie masz informacji za ile
    faktycznie jest odsprzedawany. Albo czy w ogóle znajdzie się jeleń na
    cesję.
    Równie dobrze te oferty mogą kończyć się niczym.
    > A jak to się ma do możliwości rozwiązania umowy?

    nijak, możesz scedować umowę jak znajdziesz firmę do przejęcia leasingu
    albo możesz ją zerwać (albo wykupić przed terminem).

    > Również.

    Znajdź taką :)

    > Widzę, ze nie rozumiesz co czytasz.

    zdefiniuj 'korzystny' bo może dla ciebie to ma jakieś inne znaczenie w
    tym kontekście.

    > Niekoniecznie. Wszystko zależy od statusu podatkowego. Mnie
    > kosztowałby więcej, bo jest droższy, a korzyści podatkowe żadne.

    Cóż, miliony firm mają inne zdanie.

    > Nie tylko. Również dla tych, którzy nie mogą wykupić sobie auta za
    > złotówkę, i po kilku miesiącach odsprzedać za np. połowę ceny
    > nowego, nie opodatkowując tej różnicy.

    Znajdź/zmień sobie dobrego księgowego/doradcę podatkowego.

    > Jakbyś nadal nie rozumiał - to tak mogą zrobić WYŁĄCZNIE osoby
    > fizyczne, prowadzące działalność gospodarczą. Każdy inny już nie
    > bardzo, więc vat i dochodowy trzeba zapłacić od kwoty sprzedaży.
    > Czyli identycznie przy kredycie, jak i przy leasingu.

    Duże firmy nie bawią się w wykup i sprzedaż pojazdu. Tak robią tylko
    mali.
    A mały jak myśli nie zapłaci ani dochodowego ani VATu.

    > Suma sumarum wliczają do kosztów tylko utratę wartości samochodu, w
    > obu przypadkach taką samą.

    Pominąłeś VAT, który:
    a. w racie kredytu nie występuje, w racie leasingu odliczam w pełnej
    wysokości
    b. przy kredycie możesz tylko odliczyć 50% VATu z faktury

    Więc widać, że nie masz pojęcia o leasingu i jego korzyściach
    finansowych.

    --
    Pete