    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Czyta sie to jakoś ruchomic?
    Date: Mon, 3 Oct 2022 17:31:57 +0200

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Sumarycznie nieco ponad połowa ruchu na stronach WWW na świecie pochodzi
    > z urządzeń przenośnych.

    Też znam te statystyki. Konkretnie chodzi o "urządzenia mobilne", czyli
    telefony i tablety. Bo przenośne są też laptopy, a tych jest więcej niż
    stacjonarnych, poza tym nie ma sensu ich wyróżniać. Ale że nie wiem jak
    to jest liczone. Godna wyróżnienia jest kategoria "ruch na serwerach WWW
    generowany przez aplikacje mobilne". Tego może być sporo. Korzystanie
    z typowego serwisu WWW za pomocą przeglądarki w telefonie jest dość
    traumatyczne. Nawet jeśli przygotowano specjalną wersję "m". To znaczy
    starano się przygotować, bo rzadko to się udaje.

    --
    Jarek