    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 19 Feb 2014 00:41:57 -0800 (PST)
    <6...@g...com>
    <ldvqkt$bnu$1@dont-email.me>
    <4...@g...com>
    <c...@g...com>
    <2...@g...com>
    <d...@g...com>
    <e...@g...com>
    <le0d01$46k$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <le1kk8$flv$1@dont-email.me>
    Subject: Re: David West: OOP is Dead
    From: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2014 07:57:12 UTC+1 użytkownik toslaw napisał:

    > Jaka rozmowa, takie przykłady. Dla mnie oczywistą oczywistością jest fakt, że z OOP
    nie miałeś większej styczności niż być może w szkole. Niestety przesadą jest
    powiedzieć, że w szkole uczą programowania, nie wspominając już o tym, że praca
    programisty to 10% programowania, 90% utrzymywania ;).

    wydaje mi sie ze mozliwosci scislej przedmiotowej i konkretnej rozmowy sie tu mw
    wyczerpaly a w gadanie na poziomie bajek o pikselach i prostokatach i 11 klientach z
    kapadocji jest troche nie dla mnie

    rozumiem tez ze nie jestes nieststy rzecznikiem
    opu tak ze nie umialbys odpowiedziec na moja pytania
    ktore ew komus kto by za takiegop rzecznika mogl robic moglbym jeszcze zadac, a
    brzmialyby one tak:

    jak rozumiem sensem tego sposobu pisania jest
    wytworzenie w programie siatki obiektów które
    wzajemnie widza sie poprzez poustawiane jako swoje pola referencje, TAK CZY NIE?

    jezeli nie to o co chodzi jesli nie o to a jezeli tak, to jak rzecznik opu
    ustosunkowywuje sie do tego
    ze oprócz takiego wypracowanego w koncu grafu
    objektów (który moglbym zrozumiec) w takim oopie
    funkcjonuje (chyba na zasadzie wysypiska na smieci)
    drugi poziom gdzie dane obiekty nie sa zawieszone w
    czystej prózni ale poosadzane w roznych zakamarkach kodu i jeszcze do tego ich setup
    i konfiguracja
    jest tez nieczysto uwikłany w cały code-flow

    innymi slowy czy ta zewnetrzna warstwa opu stanwi
    dla wyznawcow opu jakas atrakcje sama w sobie
    (gdzie upatruja jakichs mozliwosci robienia czegos
    ciekawego) czy jest tylko odrzutem potrzebnym do ustawienia grafu obiektów?

    moze zapytam o to na innym forum - choc nie interesuje mnie to szczerze mowiac za
    bardzo
    jako ze to nie jest moja działka, moglbym sie
    dowiadywac tylko z ciekawosci jak ci zwolennicy opu
    to widzą

    albo moze uzytkownik gode by umial na to odpowiedziec? (o ile uzywa opu bo juz
    nie pamietam) - jesli rozumie co mam na mysli
    piszac o wewnetrznej i zewnetrznej stronie opu

    FiRR

    > Zastanawiam się też, czy twoje przekonania wynikają z doświadczenia, czy z
    dywagacji.

    ktos w tym watku zwrocil uwage) obawiam sie ze ta 'pasożytnicza struktura' setupu
    roznych obiektów i ich konfiguracji raczej pogarsza sprawe niz ja polepszac (*)

    > Do zarządzania strukturą zależności obiektów i ich "setupu", jak to nazywasz, służą
    inne techniki, np. dependency injection.

    grzebalem w obiektowym programie i o tyle nie kojarze na ile uciezliwe to by dla mnie
    obecnie było, czy bardzo czy moze tylko pierwiastek z bardzo ) <i to chybabyloby
    wszystko na ten temat>

    > W skrócie: "w sumie to nie wiem, ale nie przeszkadza mi to mieć bardzo jasny pogląd
    na ten temat" :)

    > Różne problemy wymagają użycia różnych narzędzi. Z kolei dla człowieka, który ma
    tylko młotek, każdy problem wygląda jak gwóźdź ;)