  • Data: 2022-05-08 19:29:49
    Temat: Re: Dekodery DVBT/2 czułość.
    Od: Swift <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 8 maja 2022 o 18:47:04 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > Nie wiem czy masz las dookoła domu ale najlepszym wyjściem jest wysoki
    > maszt. Jeśli na kierunku do nadajnika masz las bliżej domu a po
    > przeciwnej stronie masz dalej ścianę drzew, zastanów się nad anteną
    > dookólną. Często lepszy sygnał jest z odbicia od ściany lasu z
    > przeciwnej strony niż z kierunku nadajnika w przypadku lata (liście) i
    > odbiór jest lepszy. Liście najwięcej działają/tłumią w paśmie UHF niż
    > VHF, czyli większość MUX może być wycięta. Stosowanie anteny
    > kierunkowej, nawet najlepszej, niewiele pomaga w środku lasu.

    Mam najgorzej, jak tylko można :) Ściana lasu na kierunku nadajnika, a za domem pole.
    Dlatego celuję w kierunkową. Z tego co obserwuję u sąsiadów, to tam dookólne się nie
    sprawdzają. Teren jest w zasięgu - na granicy, tylko jednego nadajnika - Raszyn,
    więc nie ma raczej niebezpieczeństwa, że przy wzmacniaczu przesteruje silniejszy
    sygnał z jednego MUX.