  • 1. Data: 2022-05-06 17:50:58
    Temat: Dekodery DVBT/2 czułość.
    Od: Swift <p...@g...com>

    Do starszego telewizora na działkę zamierzam dokupić tuner/dekoder i z racji marnej
    jaskości sygnału w okolicy (dobór lepszej anteny niewiele poprawia) interesują mnie
    modele o wysokiej czułości na wejściu. W danych producentów niestety trudno coś na
    ten temat znaleźć, nie mniej jeden DEKO podaje czułość na poziomie -78 dBm. Co z
    resztą ? Liczę na to, że ktoś z branży lub dobrą znajomością tematu może się odezwie
    i coś doradzi.
    Pozdrawiam PP

  • 2. Data: 2022-05-06 20:47:28
    Temat: Re: Dekodery DVBT/2 czułość.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-05-06 o 17:50, Swift pisze:
    > Do starszego telewizora na działkę zamierzam dokupić tuner/dekoder i z racji marnej
    jaskości sygnału w okolicy (dobór lepszej anteny niewiele poprawia)

    To do anteny trzeba kupić wzmacniacz najlepiej z zasilaczem z regulacją
    napięcia bo można w ten sposób regulować wzmocnienie i dobrać go pod
    dekoder.

    Mogę polecić Fergunson-a T30
    https://allegro.pl/listing?string=dekoder%20t30

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2022-05-06 21:57:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 May 2022 20:47:28 +0200, Janusz napisał(a):

> [...]
    >
    > To do anteny trzeba kupić wzmacniacz najlepiej z zasilaczem z regulacją
    > napięcia bo można w ten sposób regulować wzmocnienie i dobrać go pod

    Wzmacniacze sprawdzały się dla sygnału analogowego.
    Przy cyfrowym czasem przeszkadzają, mimo, że to te same częstotliwości.

    Lepiej jest dobrać odpowiednią antenę dla konkretnej lokalizacji i
    warunków.
    Z doświadczenia wiem, że chłopaki z Dipola potrafią pomóc w doborze zarówno
    typu anteny jak i jej zysku:

    https://www.dipol.com.pl/oferta-tv-sat-anteny-tv-fm-
    dab,7021.htm?attr-5693[0]=14844

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2022-05-06 22:01:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-05-06 o 21:57, Adam pisze:

> [...]
    > warunków.
    > Z doświadczenia wiem, że chłopaki z Dipola potrafią pomóc w doborze zarówno

    Jasne, przyjadą do autora z miernikiem i zmierzą :) po to właśnie
    pisałem o zasilaczu z regulacją. A jak jest słaby sygnał bo długi kabel
    to tylko wzmacniacz pomoże.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2022-05-06 22:09:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.05.2022 o 21:57, Adam pisze:

    > Wzmacniacze sprawdzały się dla sygnału analogowego.
    > Przy cyfrowym czasem przeszkadzają, mimo, że to te same częstotliwości.

    Brednia. Bardziej "przeszkadzały" przy analogu. Kwestią jest dobór
    wzmocnienia i nie przeginanie pały, w sensie produkowania zakłóceń i
    sprzężeń.

    > Lepiej jest dobrać odpowiednią antenę dla konkretnej lokalizacji i
    > warunków.

    Lepiej jest dać wzmacniacz i dobrą antenę.

    > Z doświadczenia wiem, że chłopaki z Dipola potrafią pomóc w doborze zarówno
    > typu anteny jak i jej zysku:
    >
    > https://www.dipol.com.pl/oferta-tv-sat-anteny-tv-fm-
    dab,7021.htm?attr-5693[0]=14844

    Taaa, i link do anteny ze wzmacniaczem :D ROTFL

    Chłopaki z Dipola akurat u mnie brały kiedyś lekcje :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 6. Data: 2022-05-07 06:41:40
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 06.05.2022 22:01, Janusz wrote:
    [...]
    > Jasne, przyjadą do autora z miernikiem i zmierzą :) po to właśnie
    > pisałem o zasilaczu z regulacją. A jak jest słaby sygnał bo długi kabel
    > to tylko wzmacniacz pomoże.

    No, no, regulacja wzmocnienia poprzez regulację napięcia zasilania
    wzmacniacza to poniekąd nowość. Zawsze sądziłem, że wzmacniacze (w tym
    antenowe) mają do tego specjalne pokrętło. :-) I że nie siedzi ono na
    zasilaniu. :-)

  • 7. Data: 2022-05-07 06:50:51
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 06.05.2022 17:50, Swift wrote:
    > Do starszego telewizora na działkę zamierzam dokupić tuner/dekoder i
    > z racji marnej jaskości sygnału w okolicy (dobór lepszej anteny
    > niewiele poprawia) interesują mnie modele o wysokiej czułości na
    A co to jest ta lepsza antena? Działka w lesie? W jakiejś niecce?

  • 8. Data: 2022-05-07 11:04:51
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 06.05.2022 o 17:50, Swift pisze:
> [...]
    resztą ? Liczę na to, że ktoś z branży lub dobrą znajomością tematu może się odezwie

    Kupiłem do TV Samsunga seria jeszcze C650 dekoder Kruger&Smalec KM0550B.
    Miejsce odbioru jest takie słabe u mnie. No i nie jest tak różowo. To co
    Samsung na wbudowanym spokojnie jeszcze odbierał, aktualnie o ile MUX3
    jeszcze idzie to MUX2 na Smalcu tnie i przycina. Będę musiał albo
    pokombinować ze wzmacniaczem albo inny dekoder.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2022-05-07 11:12:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-05-07 o 06:41, JDX pisze:
> [...]
    > wzmacniacza to poniekąd nowość. Zawsze sądziłem, że wzmacniacze (w tym
    > antenowe) mają do tego specjalne pokrętło. :-) I że nie siedzi ono na

    No to musisz się jeszcze sporo pouczyć :) tak, napięciem zasilania da
    się regulować wzmocnienie i to w dość szerokich granicach. Szczególnie
    krytyczne jest to w transmisji cyfrowej gdzie sygnał nie może być za
    mocny, dla starej analogowej wystarczył zwykły zasilacz bez regulacji.
    --
    Janusz

  • 10. Data: 2022-05-07 11:51:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 May 2022 22:09:35 +0200, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

    > Brednia. Bardziej "przeszkadzały" przy analogu. Kwestią jest dobór
    > wzmocnienia i nie przeginanie pały, w sensie produkowania zakłóceń i
    > sprzężeń.

    > Lepiej jest dać wzmacniacz i dobrą antenę.

    Do tej pory miałem inne informacje.
    Ludzie od anten i różne podręczniki twierdziły, że zamiast słabej anteny +
    wzmacniacz lepiej się sprawdza antena o większym zysku.
    Dzięki za info, muszę poczytać i popytać.

    dab,7021.htm?attr-5693[0]=14844

    > Taaa, i link do anteny ze wzmacniaczem :D ROTFL
    >>
    > Chłopaki z Dipola akurat u mnie brały kiedyś lekcje :)

    Ok :)

    Rzadko tam kupuję, czasami UTP, czasami coś do WiFi.
    Zdarzało się, że słyszałem, jak ktoś obok pytał ich o dobór anteny, dlatego
    poleciłem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam